چگونه صبح زود بیدار شویم و خواب آلود نباشیم؟

سرحال بودن در صبح

در ادامه راه حل های ساده ای را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن می توانید صبح ها سرحال تر باشید.

خوردن یک لیوان آب خنک

آب خنک بنوشید تا عضلات کم تحرک فعال شوند. کمی آب میوه نیز می‌توانید به آب خنکتان اضافه کنید تا انرژی بیشتری پیدا کنید.

اسپری آب روی صورت

یک اسپری آب را در اتاقتان بگذارید که هنگام بیدار شدن کمی آب روی صورتتان اسپری کنید تا خواب از  سرتان بپرد و سرحال بشوید.

صبحانه بخورید

خوردن صبحانه یکی از اصلی ترین نکات برای شروع یک صبح پر انرژی است. یکی از مهمترین نکات برای نشاط در تمام روز، خوردن صبحانه ای مقوی شامل غلات و پروتئین است.

خمیاره با دهان باز!

با دهان باز خمیازه بکشید! این کار اکسیژن بیشتری به بدن می‌رساند و باعث سرحالی مغز می‌شود. نفس عمیق کشیدن نیز میزان هوشیاری شما را بالا می‌برد.

تکان دادن شانه ها هم سرحالتان می کند

بالا بردن شانه ها هم مفید است. شانه های انعطاف ناپذیر مانع از گردش خون به مغز می‌شود. شانه هایتان را تا نزدیکی گوش ها بالا بیاورید، تا ده بشمارید و سپس با نفسی عمیق شانه ها را پایین بیاورید.

تحرک های پرجنب و جوش

بپر بپر کنید! طناب زدن، پریدن و دویدن به مدت تنها یک دقیقه خواب را از سرتان می‌پراند.این کار انرژی را در بدنتان به گردش در می آورد.

خوردن کشمش و غلات

کشمش بخورید. کشمش منبع خوبی از “بور” و آهن است؛ به همین دلیل بدن را سرشار از انرژی می‌کند.همچنین غلات و آجیل ها نیز باعث می شود که شما سرحال شوید و بدنتان انرژی لازم را دریافت نمایید.

صورتتان را با دستمال خنک چند لحظه بپوشانید!

معجزه آب سرد. یک تکه پارچه پنبه ای را در آب سرد فرو ببرید و سپس دست و صورت خود را با آن بپوشانید. خواب به سرعت از شما دور می‌شود!

 

برچسب ها ,

درباره لیلا حصاری