خدمات روانشناسی بیمه شد

خدمات روانشناسی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به منظور بهبود وضعیت روانی افراد صورت می‌گیرد. این خدمات شامل مشاوره، درمان، ارزیابی و تشخیص اختلالات روانی، آموزش‌های روانشناسی و … می‌شود. در ادامه به برخی از این خدمات روانشناسی پرداخته می‌شود:

۱. مشاوره: در این خدمت، فرد با یک مشاور روانشناس صحبت می‌کند و درباره مسائل خود صحبت می‌کند. مشاور با گوش دادن به مشکلات فرد و تجربه‌های او، به او کمک می‌کند تا بهبود پیدا کند.

۲. درمان: در این خدمت، روش‌های درمانی برای افراد با اختلالات روانی به کار گرفته می‌شود. این روش‌ها شامل درمان دارویی، روان‌درمانی، روان‌شناسی مثبت، درمان گروهی و … می‌شود.

۳. ارزیابی و تشخیص: در این خدمت، روش‌هایی برای تشخیص اختلالات روانی افراد به کار گرفته می‌شود. برای این منظور، از پرسشنامه‌های روانشناسی، مصاحبه با فرد و ارزیابی رفتاری استفاده می‌شود.

۴. آموزش‌های روانشناسی: در این خدمت، به افراد آموزش‌هایی درباره مهارت‌های زندگی، مدیریت استرس، مدیریت خشم و … داده می‌شود.

۵. خدمات روانشناسی آنلاین: با پیشرفت فناوری، امکان دسترسی به خدمات روانشناسی آنلاین نیز وجود دارد. در این خدمت، فرد با استفاده از تکنولوژی، با یک مشاور روانشناس صحبت می‌کند و به مشکلات خود پرداخته و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها پیدا می‌کند.

در کل، خدمات روانشناسی شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که به منظور بهبود وضعیت روانی افراد انجام می‌شود. این خدمات شامل مشاوره، درمان، ارزیابی و تشخیص اختلالات روانی، آموزش‌های روانشناسی و … می‌شود. با استفاده از این خدمات، افراد می‌توانند بهبود وضعیت روانی خود را تجربه کنند و به یک زندگی سالم‌تر دست یابند.

خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی، روز دوشنبه یکم آبان در همایش بیمه سلامت در مرکز همایش‌های صداوسیما، گفت: بحث عدالت در سلامت و عدالت اجتماعی، موضوع مهمی است و بیمه سلامت هم بر اساس همین رویکرد، شکل گرفت.  اصل مهم برای همه ما، حفاظت مالی از هزینه‌های درمانی مردم و بیماران است. در بحث بیمه رایگان، توانستیم در ابتدا سه دهک پایین جامعه و بعد از آن، دو دهک دیگر نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند. نکته قابل توجه این است که بیمه سه دهک اول در مدت دو هفته انجام شد و این موضوع مهمی است.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز از دیگر دستاوردهای سازمان بیمه سلامت است که در سال اول ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای صندوق در نظر گرفته شد. بالای ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش داده ایم که البته با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص و صعب العلاج، معاونت پیشگیری را در سازمان بیمه سلامت تشکیل دادیم.

وی افزود: نسخه الکترونیک و نظام ارجاع، از دیگر دستاوردهای بیمه سلامت بوده که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی، توانسته ایم به سمت نسخه نویسی الکترونیکی گام برداشته ایم و همه ما هم قسم شده ایم این کارها را انجام بدهیم. در بحث درمان ناباروری، با ۹۹ مرکز قرارداد بسته ایم و ۹۰ درصد هزینه‌ها را در بخش دولتی پرداخت می‌کنیم و تاکنون ۵۷ هزار زوج نابارور نشان‌دار شده اند.

کسی که در ایران است، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد

در ادامه این جلسه، علی آقامحمدی، افزود: جامعه پزشکی ما از بهترین‌ها هستند و تابلوی اول در شناخت دنیا از ایران، پزشکی است. در هر صنف و حرفه‌ای امکان تخلف وجود دارد و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما نباید خدمات جامعه پزشکی را نادیده گرفت.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار افزود: در بحث بیمه اتباع خارجی، چرا نباید بیمه باشند و از آنها هزینه نگیریم. کسی که در ایران است، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

بیشترین حجم مطالبات بیمارستان‌های دولتی متوجه سازمان تأمین اجتماعی است

حسینعلی شهریاری، گفت: متأسفانه وقتی برنامه‌ها را می‌نویسیم، نه منابع مالی به اندازه کافی دیده می‌شود و نه نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین می‌کنیم. قطعاً اگر منابع مالی در اجرای برنامه‌ها پیش بینی نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

شهریاری به مشکلات بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مطالبات بسیار زیادی دارند که عدم وصول آنها، مشکل ساز شده است.

وی با اشاره به وضعیت قابل قبول بیمه سلامت در مقایسه با بیمه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، افزود: متأسفانه بیشترین حجم مطالبات بیمارستان‌های دولتی متوجه سازمان تأمین اجتماعی است. اگر به همین روال پیش برویم و پرداخت مطالبات به تأخیر بیافتد، اداره بیمارستان‌های دولتی مشکل خواهد شد. وقتی منابع مالی تأمین نشود و پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها به تأخیر بیافتد، بیماران دچار آسیب خواهند شد.

 پوشش بیمه‌ای تعرفه خدمات روانشناسی 

در ادامه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، افزود: جنایات رژیم صهیونیستی، مخالف همه قوانین و معاهدات بین المللی است و بیماران را می‌کشد و امروزه سلامت مردم غزه در مخاطره است.

وزیر بهداشت در ادامه این مراسم از مسئولان و مدیران بیمه سلامت تقدیر کرد و گفت: اگر کاری صورت گرفته، ناشی از هماهنگی دستگاه‌ها و نهادها بوده و مدال افتخار خدمت مربوط به یک نفر نیست.امروزه قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و این به خاطر تلاش نیروهای حوزه سلامت بوده است.

عین‌اللهی با اشاره به وجود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور، گفت: متأسفانه بیمه‌های ما عمدتاً درمان محور هستند، در حالی که باید به سمت پیشگیری و بهداشت برویم.در اقصی نقاط کشور خدمات بهداشتی را داریم و شاهد توسعه کمی و کیفی خدمات در سطح کشور هستیم. ما دنبال پیشرفت سلامت در نظام نوین تمدن اسلامی هستیم. افزایش پوشش بیمه‌ای، در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

وزیر بهداشت، بر ارائه خدمات با کیفیت به مردم تاکید و تصریح کرد: امیدواریم بیمه‌ها بتوانند خدمات با کیفیت را به مردم ارائه بدهند. ما باید به عنوان وزارت بهداشت، باید اطلاعات به روز از اقصی نقاط کشور داشته باشیم که فقط از طریق خدمات الکترونیک می‌توانیم موفق باشیم. برنامه تحولی ما، عدالت و تعالی نظام سلامت در کشور است.

وی افزود: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی بهره برداری شده و ۷ هزار تخت نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.۴۷ مرکز درمان ناباروری جدید در این دو سال راه اندازی شده و امروز استانی را نداریم که فاقد مرکز درمان ناباروری باشد. امسال، طرح اصلی ما برنامه سلامت خانواده است و باید برای هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت ایجاد کنیم.

عین‌اللهی به تأسیس صندوق بیماری‌های خاص اشاره کرد و گفت: تأسیس این صندوق، مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج را تا حدود زیادی حل کرده است. اگر این طرح اجرا نمی‌شد، امروز نمی‌توانستیم داروهای مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

وزیر بهداشت همچنین از پوشش بیمه‌ای تعرفه خدمات روانشناسی خبر داد و گفت: این خدمت اجرایی شده است.

درباره لیلا حصاری