چگونه سر صحبت را با دیگران باز کنیم؟

ارتباط

در این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص شیوه های نو در ارتباط کلامی با افراد برایتان بگوییم. در این مقاله در خصوص روش هایی که با آن ها می توانید با سایرین سر صحبت را باز کنید صحبت خواهیم کرد.

۱. تنوع در پرسش

با پرسیدن سوالات متنوع و متعدد می‌توانید به بحث‌های کوتاه خاتمه دهید و وارد بحث‌های جذاب‌تر، طولانی‌تر و واقعی‌تر شوید. زیرا اگر سوالات متعدد بپرسید فرصت بیشتری پیدا می‌کنید تا بتوانید گفتگوی موفقیت آمیزی داشته باشید.

در این مرحله باید صبور باشید و فورا در اولین سوالات وارد بحث‌های طولانی‌تر نشوید زیرا می‌توانید با کمی صبر، زمانی که به سوالات مورد علاقه‌تان رسیدید آن‌ها را بسط دهید و گفتگوی بیشتری در آن زمینه داشته باشید.

۲. موضع منفی نگیرید

لزومی ندارد تمامی افراد برای ارتباط گرفتن به شما ری اکشن مثبت نشان دهند در صورت عدم موفقیت در برقراری ارتباط کلامی با افراد دیدگاه مثبت خود را حفظ کنید و به دنبال دلایل عدم تمایل فرد نام برده به برقراری ارتباط بیندیشید و در صورت تمایل بار دیگر با شیوه ای تازه تلاش کنید.

۳. لبخند و برخورد خوش

بیشتر افراد تمایلی ندارند تا با کسانی که بداخلاق هستند ارتباط داشته باشند و سعی می‌کنند از آن‌ها فاصله بگیرند. اما اگر مهربان باشید می توانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید و سر صحبت را باز کنید. بنابراین لبخند زدن را فراموش نکنید و زمانی که قصد صحبت با شخصی را دارید با علاوه بر لبخند زدن با وی ارتباط چشمی برقرار کنید تا راحت‌تر بتوانید گفتگویی را شروع کنید.

۴. افزایش دانسته ها

یکی از رازهای موفقیت در هر گفتگویی آگاهی در زمینه‌های مختلف است. اگر در هر زمینه‌ای اطلاعات داشته باشید حتی اگر کم باشد می‌توانید با افراد مختلفی ارتباط برقرار کنید و با آن‌ها صحبت کنید، زیرا در این صورت موضوعات مشترک بین شما زیاد می‌شود و راحت‌تر می‌توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. اما اگر در زمینه‌های مختلف آگاهی نداشته باشید احتمال موفقیت شما در باز کردن سر صحبت با دیگران کمتر می‌شود.

۵. علایق و سلایق را امتحان کنید

برای اینکه بتوانید با فردی صحبت کنید در ابتدا بهتر است به ویژگی‌های ظاهری فرد توجه کنید و دقت کنید که چه نوع لباسی پوشیده ‌یا چه وسایلی همراه خود دارد. سپس می‌توانید لبخند بزنید و در رابطه با لباس یا وسیله‌ای که همراهش است سوال بپرسید، مثلا می‌توانید بگویید مدل لباستان زیباست از کجا تهیه‌اش کردید؟

بهتر است در ابتدا از وی تعریف کنید و سپس سوال خود را بپرسید تا بتوانید یک گفتگوی موفقیت آمیز داشته‌باشید. همچنین توجه به زبان بدن افراد نیز تاثیر زیادی در گفتگوی موفقیت آمیز دارد. می‌توانید در ابتدا از چیزهای کوچک مثل سلام و احوال پرسی شروع کنید و به تدریج از طریق پرسیدن سوال و مسائل دیگر، سر صحبت را باز کنید.

۶.سوالاتی با پاسخ طولانی

برای اینکه بتوانید گفتگوی خوبی داشته باشید توصیه می‌شود از طرف مقابلتان سوالات باز بپرسید تا جواب‌های طولانی بگیرید. اگر سوالاتی بپرسید که جواب آن‌ها کوتاه باشد گفتگوی شما زودتر تمام می‌شود و دیگر موضوعی به ذهنتان نمی‌آید تا در مورد آن با طرف مقابلتان صحبت کنید.

به جای سوالاتی مثل (چطوری؟، امروز چطور بود؟، اسمت چیه؟ و …) بهتر است بگویید، (امروز چه کارهایی کردی؟، معنی اسمت چیه؟، آخر این هفته می‌خواهید چه کار کنید؟) و سوالات دیگر در این زمینه می‌تواند باعث شروع گفتگوی خوبی با طرف مقابلتان باشد.

۷. پاسخ آماده داشته باشید.

اگر قصد دارید گفتگویی با فردی داشته باشید لازم است از قبل خودتان را برای سوالات احتمالی آماده کنید و زمان که از شما سوالی شد سعی کنید از جواب‌ها کوتاه خودداری کنید و جواب‌های طولانی‌تر و جذاب‌تری بدهید.

با این کار می‌توانید گفتگوی بهتری با طرف مقابلتان داشته باشید. این نکته را در نظر داشته‌باشید که سعی نکنید رشته‌ی صحبت با طرف مقابلتان را در دست بگیرید و در ابتدا اجازه دهید شخص مقابلتان صحبت خود را به اتمام برساند سپس شما صحبت کنید.

درباره لیلا حصاری