چگونه در اماکن شلوغ تمرکز کنیم؟

چگونه در اماکن شلوغ تمرکز کنیم؟

در این مطلب به معرفی راهکارهایی ساده می پردازیم که به واسطه ی آن ها تمرکز شما برای انجام کارهای روزانه بیشتر می شود و آستانه ی تحمل و لدت شما از کار را افزایش می دهد. این راهکار ها برای مطالعه در اماکن شلوغ و یا افراد حساس به سر و صدا و انجام کار در محل کارهای پر ازدحام کاربردی است. با ما همراه باشید.

یادداشت کنید

اگر چیزی میان کارتان به ذهنتان امد که مهم است و باید انجام شود در دفترچه ای که از پیش دم دست خود قرار داده اید یادداشت کنید. با اینکار می توانید کارهای خود را به صورت یک لیست در دسترس داشته باشید.

موسیقی یا گوشگیر را امکان کنید

استفاده از موسیقی به واسطه ی هدفون می تواند سبب پرت شدن حواس شما از صداهای ازا دهنده و گوناگون شود. همینطور استفاده از گوشگیر های صداگیر می تواند از ابزار های مفید دیگری باشد که تمرکز شما را افزایش می دهد و اوضاع را برایتان قابل تحمل و لذت بخش تر می کند.

اولیت های خود را مشخص کنید

کارهایتان را اولویت بندی کنید و در کاربرگ به نسبت اهمیت بنویسید و زمان‌بندی کنید و برای‌ش وقت بگذارید.

منظم باشید.

میز کارتان را بنا به خواست و سلیقه خودتان نظم دهید، نظم لزوما به معنای خلوت‌سازی و قرینه‌سازی نیست، هرکسی بسته به سلیقه شخصی‌اش نظم و چیدمان متفاوتی را می‌طلبد که آن نظم باعث تمکز و آرامش فکری‌اش می‌شود.

راحت باشید

برای اینکه تمرکز خود را افزایش دهید لازم است تا میز شما و ارتفاع صندلی شما مطابق میلتان تنظیم شود و روی آن حس راحتی داشته باشید. این کار باعث افزایش تمرکز شما می شود.

تغذیه

گرسنگی و خستگی خودشان دو عامل اصلی برهم‌خوردن تمرکز و دقت است. به اندازه و سرفرصت صبحانه بخورید. روی میزکارتان یک ظرف کوچک از خوراکی‌های مقوی و مفید بگذارید. گرسنگی باعث می‌شود تا میزان تمرکز شما کم شده و بر صداها و اعمال اطراف واکنش بیشتری نشان دهید.

درباره لیلا حصاری