چگونه با وجود بیماری مثبت فکر کنیم و حالمان خوب باشد؟

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص مواردی که می توانید با رعایت آن ها حال خود را خوب کرده و در شرایطی مانند بیماری آرامشتان را حفظ کرده و خود را امیدوار نگه دارید می پردازیم. با ما همراه باشید.

۱- سریعا مسئله را بسط ندهید و تبدیل به یک حادثه تلخ نکنید

گاهی اوقات ما اوضاع را پیچیده‌تر و بزرگتر از آنچه که واقعا هست می‌کنیم. وقتی با مشکلی رو به رو هستید از بزرگ کردن آن بپرهیزید. گاهی اوقات از گفتن کلمات و جملات دلگرم کننده مثل من میتونم از پسش بربیام، چیز بزرگی نیست و من زورم به بیشتر ازاینام میرسه استفاده کنید. شاید قدری عجیب بنظر برسد، ا آرامش در زمان بیماری ما چنین جملاتی واقعا در روان و ذهن شما تاثیرگذاشته و کاری که میخواهید انجام دهید را برای شما تسهیل می‌کنند.

۲- پیش از صحبت با سایرین دقت کنید

مشکلات‌تان را فوری توضیح ندهید یا در شبکه‌های اجتماعی پستش نکنید. سریع آن را با دوست‌تان در میان نگذارید. صبر کنید کمی مشکل در خودتان حل شود و آن را هضم کنید؛ چراکه گاهی اوقات دوستان ممکن است بیش از حد با شما همدردی و ابراز نگرانی کنند و این باعث میشود که به نگرانی و ترس‌های شما دامن زده و دغدغه‌ی ذهنی‌تان بیش از پیش شود.

نکته ی مکمل: مشکلات‌تان را فوری توضیح ندهید یا در شبکه‌های اجتماعی پستش نکنید.

۳- به مسائل و اعمالی که حالتان را خوب می کند بپردازید

مثلا می‌توانید مشکلات را به شکل یک گره در نظر بگیرید که هرچه آن را بیشتر می‌کشید، سفت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، اما وقتی تمرکز کرده و آرامش‌تان را حفظ می‌کنید می‌توانید به بهترین راه آن را شل و بعد هم باز کنید. یا مثلا می‌توانید به شخصی که خیلی محکم و با اراده است فکر کنید و تصور کنید که اگر او به جای شما در چنین شرایطی بود چه میکرد.

۴- خشم را ترک کنید

آیا شرایط خاصی وجود دارند که همیشه موجب می‌شوند شما آرامش‌تان را از دست دهید؟ مثلا روزهای خاصی، سطح استرس خاصی و حتی میزان قند خون خاصی. وقتی فضا خیلی شلوغ پلوغ و پر سر و صداست بیشتر اعصابتان خورد می‌شود یا وقتی بیش از حد ساکت است؟ آرامش در زمان بیماری وقتی چنین چیزهایی را بدانید، بدانید که چه شرایطی بیشتر این حالات شما را تشدید می‌کند، سعی می‌کنید از آن شرایط اجتناب کنید و این کمک شایانی به خراب نشدن روز شما می‌کند.

۵- کنترل احساساتان را به دست بگیرید

به وقت‌هایی فکر کنید که شما با موفقیت توانستید آرامش خودتان را در یک شرایط وحشتناک حفظ کنید. مثلا شاید وقتی بوده که می‌خواستید سر همسر یا فرزندتان داد بزنید اما یکدفعه زنگ در به صدا در‌می‌آید و شما مجبور می‌شوید حالت‌تان را عوض کنید؛‌پس در نظر داشته باشید که شما می‌توانید این کار را کرده و بر خشم‌تان غلبه کنید، فقط کافی است که بهانهٔ آن را برای خودتان جور کنید.

درباره لیلا حصاری