نشانه های ناشناخته ی استرس را بدانید!

استرس و اضطراب می تواند به دلایل مختلفی در ما به وجود بیاید. در این مطلب می خواهیم به نشانه هایی که به ما می گوید که دچار استرس و اضطراب در مراحل متسوط تا قوی و متداوم هستیم را می پردازیم. با ما همراه باشید.

کهیر با چاشنی استرس!

کهیر که برآمدگی هایی به رنگ قرمز هستند، اصولا به علت حس خارش آزار دهنده خواهند بود. کهیر معمولا به دلیل حساسیت بدن به ترکیباتی آلرژی‌زا به نام هیستامین (Histamine) که در بسیاری از غذاها وجود دارد ایجاد می‌شود. اما اگر سابقه‌ی آلرژی ندارید و به طور ناگهانی روی پوست‌تان کهیر ظاهر شد، علت آن می‌تواند استرس باشد.

هنگامی که دچار استرس می‌شوید (خواه مدتی کوتاه، خواه مدتی طولانی) سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و بدن برای مقابله با این مشکل، هیستامین آزاد می‌کند. در صورتی که استرس برطرف نشود، واکنش‌های آلرژیک بدن سبب بروز کهیر خواهد شد. در این حالت حتی عواملی مانند سرما، گرما، صابون‌ها و لوسیون‌ها (که قبلا فرد نسبت به آنها حساسیت نداشته) نیز ممکن است پوست بدن را تحریک کنند.

جوش ها هم می توانند به علت استرس باشند:

بسیاری فکر می کنند که فقط نوجوانان و جوانان هستند که جوش می زنند. اما این تصور غلط است، افراد بزرگسالی که قربانی استرس و همچنین بدغذایی شده اند نیز می توانند جوش های ریز و درشتی را بر پوست خود داشته باشند.

دسته ای از جوش ها که بر اثر استرس و در بازه های زمانی سنین مختلف ظاهر می شوند، اصولا جوش عصبی نامیده می شوند.

گرفتگی صدا و نفس:

اگر دلتان می خواهد که کمی نفس عمیق بکشید، می تواند علائمی از استرس درونی شما باشد. به علت اینکه مغز شما مداوم در حال فعالیت و کنش با ماجراهای مختلف است نیاز به صرف اکسیژن بیشتری دارد. به همین علت نفس عمیق بیشتری بکشید تا حس استرس در شما کم شود و سعی کنید اهسته و عمیق تعداد این نفس ها را بالا ببرید.

اگر پلکتان می پرد:

وقتی ما دائما تحت استرس قرار می گیریم، بدن ما به صورت های متفاوتی از خود واکنش نشان می دهد. پرش چشم می تواند یکی از نشانه های استرس در ما باشد .

برچسب ها ,

درباره لیلا حصاری