مفاهیم اقتصاد مقاومتی برای دولت کاملا تبیین شده است

اقتصاد-مقاومتی1

یک کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی برای دولت کاملا تبیین شده است، افزود: دولت مصمم به اجرای این سیاست هاست اما اقتصاد مقاومتی به سرعت به نتیجه نمی رسد زیرا اصلاح نقاط ضعف موجود در بخش های مختلف اقتصادی به زمان نیاز دارد.

علی اکبر عرفانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان آنکه اقتصاد مقاومتی با شرایط فعلی کشور گره خورده است، افزود: تشدید تحریم ها در سالهای اخیر نگاه ها را بیشتر متوجه سیاست های اقتصاد مقاومتی کرده است.وی افزود: فشارهای اقتصادی ایجاب می کند که مسئولان به اقتصاد مقاومتی بپردازند و از طریق فرهنگ سازی مردم را به اصلاح الگوی مصرف و استفاده از کالاهای تولید داخل تشویق کنند.

این اقتصاددان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور مربوط به حال نیست، افزود: این مشکلات با تحریم ها شدت یافت اما به خاطر تحریم ایجاد نشد به همین دلیل سیاست های اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و یا غیر از آن، باید اجرایی شود.

عرفانی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تاریخ مصرف ندارد و مختص به زمان مشخصی نیست، افزود: دولت مصمم است، مفهوم سیاست های اقتصاد مقاومتی را به نحو مناسبی تبیین و شفاف سازی کند تا همراهی مردم را برای اجرای کامل این سیاست ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مردم به یک ثبات و رشد اقتصادی دست خواهند یافت، افزود: با اجرای این الگو، بسیاری از مشکلات ساختاری که در حال حاضر مردم را درگیر کرده است، رفع می شود.این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مشخص شد که این سیاست ها باید از قبل انجام می شد و در آینده نیز ادامه پیدا می کرد، افزود: اقتصاد مقاومتی راهبردی برای پیشرفت اقتصاد ملی با وجود فشار های خارجی است.

 وی تاکید کرد: در مقدمه سیاست های اقتصاد مقاومتی به بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دنیا و تهدیدهای موجود اشاره و متذکر شده است که به صورت طبیعی هر ملتی باید خود را در مقابل این بحران ها ایمن سازد.عرفانی هدف اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی های نادرست جامعه دانست و افزود: چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی شامل مفاهیم جدیدی است که بر رشد اقتصادی و مقاوم سازی در برابر چالش ها با محوریت عدالت تاکید دارد.

وی با اشاره به پیاده سازی ارکان اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، گفت: برخی کارشناسان اقتصادی منتقد در ارزیابی عملکرد دولت، نتیجه گیری کرده اند که هنوز سیاست منسجمی برای اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت اعلام نشده اما به نظر می رسد هنوز برای قضاوت زود باشد و می توان گفت؛ نقاط روشنی از اراده دولت یازدهم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به چشم می خورد.

درباره admin