ساده ترین شیوه های ترک جویدن ناخن چیست؟

ساده ترین شیوه های ترک جویدن ناخن چیست؟

اگر عادت به جویدن ناخن های خود دارید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. در این مطلب راهکار هایی ساده را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود عادت جویدن ناخن خود را کنار بگذارید.

کوتاه کنید و کوتاه نگه دارید

انجام مانیکور ساده می‌تواند به حفظ سلامتی ناخن‌های‌تان کمک کند؛ به علاوه با کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها نیز می‌توانید از جویده شدن‌شان پیشگیری کنید.

ساده ترین شیوه های ترک جویدن ناخن چیست؟

ناخن های خود را چسب بزنید!

بهتر است انگشت خود را با چسب زخم یا چسب برق ببندید. غالب اوقات ناخن جویدن به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود و شما از زمان جویدن ناخن غافل هستید بنابراین دفعه بعد که شما ناخودآگاه انگشتتان را به دهانتان بردید به جای ناخن‌تان چسب را می‌جوید. این به عنوان یک یادآوری است برای کاری که ناخودآگاه درحال انجام آن هستید.

ساده ترین شیوه های ترک جویدن ناخن چیست؟

تلخی ها و بد مزه ها را امتحان کنید

برای ترک این عادت ناخن هایتان را با سس تند, سرکه یا لاک ناخن تلخ که طعمش برایتان خوشایند نیست بپوشانید.

کاشت ناخن را امتحان کنید

اگر خیال ندارید که ناخن مصنوعی بکارید، این را بدانید که آنها می توانند مانند یک سپر محافظتی عمل کنند. ناخن مصنوعی از رسیدن شما به ناخن واقعی تان جلوگیری می  کند. ناخنی با ظاهری زیبا بیابید و ببینید که راه رفتن با ناخن هایی سالم و زیبا چه حسی دارد.

ساده ترین شیوه های ترک جویدن ناخن چیست؟

جایگزینی پیدا کنید

جایگزین کردن عادت ناخن جویدن با عادات دیگر. عادت‌های ساده‌ای مثل ضربه زدن به یک سطح صاف با انگشت و یا بازی کردن با انگشت شست را می‌توانید جایگزین کنید و یا به جای فرو بردن ناخن در دهانتان یک کش به دور دستتان ببندید و با آن بازی کنید تا عادت ناخن جویدن از سرتان بیفتد.

قدم به قدم ترک کنید

برخی متخصصان پیشنهاد می دهند که راه کارهایی را برای ترک جویدن ناخن انجام دهید. به جای یک دفعه ای انجام دادن قدم های کوچک بردارید. برای مثال می توانید تصمیم بگیرید که جویدن ناخن را اول از انگشت شست متوقف کنید. وقتی آنرا انجام دادید، سراغ انگشت کوچک بروید و به همین صورت برای انگشت های دیگر. البته هدف آخر متوقف کردن جویدن ناخن همه انگشت هاست. اما اجراهای کوچک در طول این مسیر به شما کمک میکند.

درباره لیلا حصاری