در روزهای کرونایی در خانه ورزش کنیم یا نه؟

اینکه در خانه بمانیم مسلما در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تاثیر مستقیم دارد اما نباید از یاد ببریم که همچنان به فعالیت های فیزیکی خود ادامه دهیم و تحرک داشته باشیم. کم تحرکی و کم ورزش کردن به خصوص در روزهایی که در خانه میمانیم  امکان دارد زمینه ساز بیماری‌های دیگری شود؛ بنابراین اقدامات پیشگیرانه بهداشتی به همراه ورزش مناسب در پیشگیری و روند بهبودی ویروس کرونا و دیگر بیماری‌ها بسیار موثر است.

ورزش در خانه شامل حرکات ورزشی ساده‌ای است که بدون نیاز به باشگاه رفتن تنها با صرف چند دقیقه وقت در طول روز انجام می‌شود. اولین گام برای ورزش در خانه گرم کردن بدن به شیوه صحیح است که با انجام حرکات کششی شروع می‌شود.

چه نکاتی را هنگام ورزش در دوران اپیدمی این ویروس باید رعایت کنیم؟

  • روزانه ورزش کنید و فاصله ی بیشتر از سه روز میان تمرینات خود نیندازید.
  • تمرینات کششی را که نیازمند هیچ وسیله‌ای نیست، هفته‌ای ۴ روز انجام دهید.
  • مصرف قند و چربی‌های مضر را تا حد امکان پایین بیاورید.
  • کربوهیدرات دریافتی بدنتان را پایین بیاورید.
  • افکاری که سبب استرس و اضطراب در شما می شود را از خود دور کنید.

اگر چه افراد بسیاری از بی‌تحرکی این روز ها خسته شده اند، اما ورزش در خانه بهترین راه برای رفع خستگی، نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ بنابراین باید تلاش کنیم که در روز‌های قرنطینه روحیه و انرژی خود را بیش از هر زمان دیگری افزایش دهیم.

توصیه می‌شود در شرایط اپیدمی کرونا از ورزش‌های گروهی و تیمی پرهیز کنید و تماسی با دوستان خود نداشته باشید. در صورت استفاده از ابزار و وسایل ورزشی مشترک، حتما بعد از مصرف آن‌ها را ضدعفونی کنید و دستان خود را به طور کامل شستشو دهید.

درباره لیلا حصاری