در جنگ نرم دشمن هدفش چیست؟

در جنگ نرم دشمن هدفش چیست؟

در این مطلب سخنان سردار فرمانده حاجی محمد مهدیان نسب را در خصوص هدف های جنگ نرم دشمن مطالعه خواهیم کرد و در خصوص آسیب های اجتماعی و…. نیز بیایانی داشته اند که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

فرمانده انتظامی استان لرستان، پلیس،سردار”حاجی محمد مهدیان نسب” در همایش ملی نقش معتمدین درراستای امنیت اجتماعی که در شهرستان دورود برگزارشد، به اعتیاد، اختلافات خانوادگی و تاثیر آن بر امنیت روانی جامعه اشاره کرد و پیامدهای روابط آسیب زا، بدحجابی و بد پوششی را ازاثرات آسیب های اجتماعی نام برد.

مهدیان نسب با بیان این موضوع که مواد مخدر یک معضل اجتماعی و خطری بالقوه است که همه خانواده ها را تهدید می کند  بیان کرد: باید با عزم جمعی و با افزایش دانش و مهارت از بروز این پدیده خانمان سوز پیشگیری کنیم.

او در قسمت دیگری از گفتوگوی خود ازخطرات عمیق و مخرب ماهواره در خانواده ها ابراز نگرانی کرد و اظهار کرد: سلطه گران غربی با تکیه بر ابزار پیشرفته و رخنه در خانواده ها ، در صدد گرفتن هویت و اعتقادات دینی و ملی شهروندان ما می باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف والای امر به معروف و نهی از منکر مقابله با ظلم است بیان کرد: بی‌حجابی، بد حجابی … ظلم به جامعه است و مردم نباید نسبت به ظلم بی تفاوت باشند بلکه باید راه مقابله با ناهنجاری‌ و آسیب های اجتماعی که همان اجرای تذکر زبانی است پیدا کنند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه به بیان مفاهیم و ویژگی های اصلی جنگ نرم پرداخت و تصریح کرد: تهدید از طریق شبکه های رایانه ای و مخابراتی از تاکتیک های این نوع جنگ است که رو به فزونی دارد.

سردار مهدیان با تبیین تروریسم سایبری و ابعاد گوناگون آن، از شبکه های اجتماعی به عنوان سربازان جدید نظام سلطه و استعمارگران یاد کردو گفت: نقش معتمدین ومتنفذین در کاهش آسیب ها وجرایم اجتماعی نقشی بی بدیل دراین جبهه است.

جناب مهدیان نسب ادامه داد: مسئولان و دست اندرکاران باید با هوشیاری تمام، پیامدهای شوم و عواقب ناگوار استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی را برای سطوح مختلف جامعه تشریح کنند.

او بیان کرد: تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم، مناسب ترین راه در برابر توطئه های دشمن در جنگ نرم است.

مهدیان نسب در پایان تصریح کرد: بهترین اقدام برای مصونیت در این هجمه نرم، تحقق اصل پیشگیری اجتماعی است که باید از سوی تمام دستگاه ها و سازمان ها به ویژه معتمدین و متنفذین با جدیت پیگیری شود.

درباره لیلا حصاری