خوردن موز بر روان چگونه اثر می گذارد؟

خواص موزدر این مطلب با ما همراه باشید تا خواص موز بر روان و انرژی فرد را بررسی نماییم. این میوه ی پر پتاسیم با مصرف خوراکی چگونه بر روان ما تاثیر می گذارد؟

مصرف خوراکی موز

موز به علت اینکه دارای قند های طبیعی است می تواند پس از مصرف خوراکی باعث افزایش انرژی بدن شما شود. همچنین پژوهشها پزشکی در این مورد ثابت کرده است که تنها دو عدد موز برای تأمین انرژی لازم جهت ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی سخت، کفایت می‌کند.

علت اینکه ورزشکاران میوه ی موز را انتخابی همیشگی می دانند بر پایه ی همین دلیل است.به طور کلی اما افزایش انرژی تنها خاصیتی که در موز وجود دارد، نیست. این میوه می‌تواند در پیشگیری یا غلبه بر تعدادی از بیماریها از جمله افسردگی موثر باشد.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده درباره خواص موز در روان درمانی توسط MIND (انجمن ملّی سلامت روانی آمریکا) بر روی افرادی که دچار افسردگی بودند، بسیاری از آنان پس از خوردن یک موز، احساس خیلی بهتری پیدا کرده‌اند.

علت این امر آن است که موز حاوی تریپتوفان نوعی پروتئین است که بدن آن را به سروتونین تبدیل می‌کند.

موز و اثر آن بر روان

از مواردی که موز بر روان اثر می گذارد می توانیم به موارد زیادی اشاره کنیم.

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که به طبیعی کردن ضربان قلب، اکسیژن رسانی به مغز و تنظیم تعادل سطح مایعات بدن کمک می‌کند.

هنگامی که با استرس مواجه می‌شویم، سوخت و ساز بدنمان افزایش می‌یابد

در نتیجه، سطح پتاسیم بدنمان کاهش پیدا می‌کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد می‌تواند این تعادل را دوباره برقرار سازد. از طرف دیگر موز دارای مقدار زیادی ویتامین B است که باعث آرامش سیستم اعصاب می‌گردد. یکی از خواص موز در روان درمانی این است که می تواند در سیستم عصبی شما تعادل برقرار کند.

یکی از پروتئین های موجود در موز تریپتوفان است که بعد از مصرف در بدن به سروتونین تبدیل می شود. این موضوع سبب می شود که احساس سرخوشی و خوشحالی در فرد ایجاد شود.

درباره لیلا حصاری