تست روانشناسی سن عقلی واقعا چند سالتونه؟‎

مباحث روانشناسی همیشه بین مردم رواج داشته و در اوقات فرغت به سراغ این تست ها می روند تا هم یک سرگرمی داشته باشند و هم به یک شناخت نسبی تز خود و اطرافیانشان برسند. یکی از این تست های جالب که این روزها هم بسیار پرطرفدار است، تست روانشناسی سن عقلی است. اصول این تست بر این اساس استوار است که هر شخص دارای یک سن تقویمی و یک سن عقلی است. گاهی می شود فردی با سن ۲۰ سالگی به درجه ای از تجربه و کسب مهارت های زندگی رسیده است که سن عقلی او برابر ۳۰ سال و یا حتی بیشتر است. و یا بالعکس، شخصی هست که از لحاظ سن تقویمی رشد نموده اما از لحاظ عقلی هنوز مهارت های سنی خود را هم کسب ننموده و سن عقلی او از سن تقویمی اش کمتر است.

با توجه به رواج این تست، تصمیم گرفتیم تا امروز راجع به این مبحث صحبت کنیم و اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. البته این نکته هم قابل ذکر است که این تست ها بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی دارند و اینکه بخواهیم بر اساس نتایج این قبیل تست ها به قضاوت دیگران بپردازیم، به هیچ عنوان خوب و پسندیده نیست. پس با علم به این موضوع، همراه ما باشید.

آزمون رایگان تشخیص سن عقلی

سن عقلی سنی است که رشد عقلانی فرد را نشان می‌دهد. سن شناسنامه‌ای بر‌ای همه به یک سرعت می‌گذرد و فرد درگذر آن دخالتی ندارد اما سن عقلی با توجه به فاکتورهایی چون ژن، محیط، تغذیه، خانواده و تعلیم و تربیت اجتماعی می‌تواند بیشتر یا کمتر از سن شناسنامه‌ای باشد.

نمونه تست سن عقلی

با دقت به سوالات زیر پاسخ دهید:

اگر نمره شما بین ۱۰۰ تا ۱۹۰ شد

به این معنی است که سن ذهنی شما ۴ تا ۹ سال است. شما شخصیت خیلی شنگول منگول و باحالی دارید. شاید کمی مغرور باشید. برای اینکه زندگی پرباری داشته باشید کمی بیشتر نسبت به دنیای اطرافتان دقت کنید.

اگر نمره شما بین ۱۹۱ تا ۲۹۰ شد

به این معنی است که سن ذهنی شما ۱۰ تا ۱۷ سال است. شما ترکیبی از خوشگذرونی و مسئولیت هستید. شما وظایف خود را میدانید اما شاید بعضی اوقات انگیزه ای برای انجام آنها نداشته باشید. اگر به دنبال تکامل هستید لازم است که راهی پیدا کنید که هم خوشگذرونی کنید و هم مسدولیت پذیر باشید

اگر نمره شما بین ۲۹۱ تا ۳۸۰ شد

به این معنی است که سن ذهنی شما ۱۸ تا ۲۸ سال است. شخصیت شما در حال تکامل است و به قول بچه ها “دارین تو سنتون جا میوفتین”. شما میدانید چی برای شما خوب و چی بد است. اهداف خود را میدانید و تعهد لازم را برای رسیدن به آنها بدست خواهید آورد

اگر نمره شما بین ۳۸۱ تا ۴۷۰ شد

به این معنی است که سن ذهنی شما ۲۹ تا ۴۰ سال است. شما یک بزرگسال کامل هستید. شما فرد مسئولیت پذیری هستید و لیستی از اولیویت ها در زندگی خود دارید. مسئولیت های شما قسمت بزرگی از زندگی شما را تشکیل می دهد. امنیت و پایدار بودن برای شما اهمیت زیادی دارد

اگر نمره شما بیش از ۴۷۱ شد

به این معنی است که سن ذهنی شما بیش از ۴۱ سال است. شما دقیقا میدانید که چی میخواهید و چجوری آن را می خواهید. شما به جزئیات زندگی توجه قائل می شوید. وقتی بیش از حد فکر کنید از سادگی های زندگی دور می شوید. سعی کنید بیشتر ریلکس کنید.

نمونه دیگری از تست سن عقلی

. بعضی از ماه‌ها ۳۰ روز دارند و بعضی ۳۱ روز. چند ماه ۲۹ روز دارد؟

۱
۱۲
۶
۳

۲. اگر دکتر به شما ۳ قرص بدهد و بگوید هر نیم‌ساعت یک قرص بخور چقدر طول می‌کشد تا تمام قرص‌ها خورده شود؟

۱
۱.۵
۲.۵
۲

۳. من ساعت ۸ شب به تختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که ۹ صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم، چند ساعت خوابیده بودم؟

۹
۱۴
۱۳
۱

۴. عدد ۳۰ را به نیم تقسیم کنید و عدد ۱۰ را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می‌آید؟

۲۵
۳۵
۷۰
۹۰

۵. مزرعه‌داری ۱۷ گوسفند زنده داشت. تمام گوسفندهایش به جز ۹ تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟

۱۷
۹
۸
هیچ

۶. اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی، یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدام‌یک را روشن می‌کنید؟

بخاری
چراغ
شمع
کبریت

۷. فردی خانه‌ای ساخته که هر ۴ دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک می‌شود، این خرس چه رنگی است؟

سفید
سیاه
قهوه ای
آبی

۸. اگر ۲ سیب از ۳ سیب بردارید چند سیب دارید؟

۰
۱
۲
۳

۹. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟

هیچ
۱
۲
۱۰

۱۰. اگر اتوبوسی را با ۴۳ مسافر از مشهد به سمت تهران برانید و در نیشابور ۵ مسافر را پیاده کنید و ۷ مسافر جدید را سوار کنید و در دامغان ۸ مسافر پیاده و ۴ نفر را سوار کنید و سرانجام بعد از ۱۴ ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟

تهرانی
خودم
نیشابوری
دامغانی

درباره لیلا حصاری