با نشاط آور های اعجاب انگیز خوراکی آشنا شوید!

با نشاط آور های اعجاب انگیز خوراکی آشنا شوید!

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که برخی روز ها احساس خستگی و خواب آلودگی داریم با اینکه شاید مشکل کم خوابی نداشته باشیم. در این موارد مضرف برخی موارد خوراکی طبیعی می تواند سیستم بدن ما را از کرختی خارج کند و مانند یک نشاط بخش طبیعی عمل کند. با ما در ادامه ی مطلب همراه شوید تا با این مواد خوراکی نشاط آور آشنا شویم.

دمنوش رزماری

جوشانده‌ی رزماری ساقه و برگ‌های گیاه رزماری تقویت کننده‌اند. زمانی که احساس خستگی زیادی می‌کنید این گیاه به شما کمک می‌کند تا خستگی‌هایتان را به دست باد بسپارید.

آب سیب زمینی

شاید حتی فکرِ خوردنِ یک لیوان آب سیب‌زمینی چندان خوشایند نباشد، اما آب سیب‌زمینی یک درمان خانگی عالی برای درمان بی حالی و کسالت است. انداختن چند برش سیب‌زمینی در لیوان آب، آن را به یک نوشیدنی سرشار از پتاسیم تبدیل می‌کند که باعث می‌شود کمتر احساس خستگی و تنبلی کنید، زیرا این نوشیدنی یک ماده‌ی معدنی را وارد بدن می‌کند که بسیاری از افراد، مقادیر کافی از آن را دریافت نمی‌کنند.

عرق بهار نارنج

عرق بهارنارنج بهارنارنج یکی دیگر از نام آشناترین گیاهان دارویی است که تقریباً عرق این گیاه را در بسیاری خانه ها می توان یافت، بسیاری خانواده ها در تابستان کام خود را با شربت عرق بهار نارنج شیرین می کنند 

پرتغال بخورید!

دلیل این که پرتقال خستگی را از بین می‌برد این است که در هر ۱۰۰ گرم این میوه حدود ۵۳ میلی گرم ویتامین C وجود دارد. روزانه یک عدد پرتقال نیاز روزانه‌ی ما را به این ویتامین تأمین می‌کند. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید به سراغ پرتقال بروید.

اسفناج و ملوان زبل!

اسفناج که سرشار از آهن است می‌تواند به بالا بردن شمار سلول‌های قرمز کمک کند، بنابراین انرژی شما را بیشتر می‌کند و سلاحی برای مبارزه با کم‌خونی است. اسفناج از منیزیم هم غنی است و ۱ فنجان آن حاوی ۳۹ درصد از میزان مصرف توصیه‌شده‌ی روزانه‌ است. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که اسفناج حتی می‌تواند عملکرد ماهیچه‌ها را در طول ورزش، بهبود ببخشد.

چرت زدن و پیاده روی

یک چرت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای یا یک پیاده روی تند می تواند سطح آدرنالین شما را بالا ببرد و شما را بیدار کرده و خط فکری خوبی بسازد .

عرق نسترن

عرق نسترن شربت عرق نسترن در تابستان یکی از مفرح ترین، خوش عطر ترین و نشاط آورترین شربت های طبیعی است، اگر زمانی احساس خستگی دارید کافی است شربت عرق نسترن را امتحان کنید

درباره لیلا حصاری