با این روش ها در هنگام دعوا و تنش خود را آرام کنید

کنترل خشم

کنترل خشم و مدیریت بحث ها و تنش ها می تواند چندان هم سخت نباشد فقط کافی است که خودتان را بشناسید و بدانید چه چیزی حال شما را در هنگام تنش ها به آرامش دعوت می کند. در ادامه با ذکر ۴ مورد تاثیر گذار در امر مدیریت خشم و تنش ها می توانید در هنگام بحث، مسائل را با آرامش بیشتری حل کنید.

راه حل های کلی: (به شیوه ی شخصی سازی قابل تغییر است)

  • ترک محل بدون نشان دادن خشم و نشستن در جایی دور از جنجال
  • گوش کردن موسیقی آرام
  • سرگرم کردن خود بواسطه شمارش اعداد یا مواردی نظیر فرستادن صلوات و مطالعه
  • صحبت کردن و تلاش برای حل مشکل (زمانی که خشم فروکش کرده و تن صدا آرام شده است)

در قدم اول می بایست محل را بصورت مودبانه ترک کنیم و در جایی دور از محل بحث کمی بنشینیم. نشستن موجب می شود که حالت تهاجمی از بدن ما خارج شود و شرایط برای آرامش فراهم شود. پس از اینکار می بایست به نحوی خود را سرگرم کنیم. از جمله این موارد می توان به شمارش آرام از ۱ تا ۵۰ و یا فرستادن ۳۰ صلوات یا مطالعه کتاب اشاره نمود. این کار موجوب می شود حواس شما از بحث و درگیری و نزاع پرت شود.

پس از اینکار که خشم فروکش کرده و تن صدا آرام شده است می بایست به محل بازگشته و با آرامش نسبت به حل مشکل اقدام نماییم تا این بحث ادامه دار نشود و با بررسی منطقانه حل شود. گوش دادن موسیقی بخصوص موسیقی هایی که حس خوبی به شما القا می کنند در کنترل خشم و حل کردن بحث ها بسیار موثر است. برای گوش کردن موسیقی بعد از ترک کردن محل بحث به اتاق یا محلی به تنهایی مراجعه کرده و کمی موسیقی گوش دهید.

درباره لیلا حصاری