با این راه حل ها از شر خر و پف راحت شوید!

خروپف

در این مطلب با ما همراه باشید تا روش های اسان برای مقابله را خروپف را بیاتان بگوییم. این روش ها طبیعی و آسان هستند و می توانند میزان خرو پف شبانه را کم کنند.

خوابیدن پهلو معمولا جواب می دهد

بنابر نتایج آزمایش های مختلف در سراسر جهان، به پشت خوابیدن باعث خر و پف و تشدید آن می شود. برای مقابله با این مشکل لازم است که به پهلو بخوابید.

قبل از خواب حمام کنید

اگر خروپف شما در ناحیه بینی‌تان آغاز می‌شود باز نگهداشتن معابر بینی ممکن به شما کمک کند.

اگر بینی شما به علت سرماخوردگی یا دیگر موارد گرفته، این خود موجب می‌‌شود که خروپوف تولید شود.

تصور کنید جریان آب در یک شلنگ باریک باغ نسبت به شلنگ باریک‌تر، سریع تر انجام می‌گیرد.

برای این کار قبل از اینکه به رختخواب بروید دوش بگیرید، دوش گرفتن باعث باز شدن مجاری تنفس می‌شود.

پیاز را دریابید

یکی از روش های قدیمی برای مقابله با خر و پف که همچنان کارایی دارد، استفاده از پیاز است. برای این کار لازم است که یک عدد پیاز را به دو نیم کنید و روی آن نمک بپاشید. آن را داخل بشقابی گذشته و هنگام خواب، بالای سرتان یا کنار تخت قرار دهید. اجازه دهید که تا صبح همچنان بالای سرتان بماند تا بوی آن در فضای اتاق پخش شود.

سداب و روغن زیتو نرا امتحان کنید

ترکیب روغن زیتون و گیاه سداب نیز از درمانی های قدیمی و طبیعی خر و پف است.
برای این کار لازم است که یک لیوان روغن زیتون را با ۵۰ گرم گیاه سداب در یک ظرف شیشه ای بریزید. اجازه دهید به مدت دو هفته بماند و سپس روغن را صاف کنید.شب ها هنگام خواب، مقداری از این روغن را به گردن و پره های بینی تان بمالید. لازم است که ترکیب در ظرف شیشه ای تیره رنگ نگهداری شود.

نوشیدن مایعات

بنابر گفته و توصیه دکتر اسلاتر نوشیدن مایعات می تواند سبب کاهش خروپف در افراد شود. مقدار زیادی مایعات بنوشید. ترشحات بینی شما و کام نرم شما زمانی که شما دچار کم آبی هستید چسبنده می‌شوند که این می‌تواند باعث خروپف شود.

با توجه به موسسه پزشکی، زنان سالم باید حدود ۱۱ فنجان از کل آب (از تمام نوشیدنی و غذا) در روز داشته باشند، مردان نیز به حدود ۱۶ فنجان نیازمند هستند.

به طور کلی، خواب به اندازه کافی، کم کردن وزن،‌ اجتناب از مصرف الکل قبل از خواب و دوش آب گرم گرفتن، تعویض بالش، نوشیدن زیاد مایعات،‌ هفت مواردی هستند که می‌توانند در کاهش و از بین بردن خروپوف بسیار موثر باشند.

برچسب ها

درباره لیلا حصاری