با این تمرین ها از آسیب و عوارض بیماری های چشمی بکاهید!

تمرین چشم

نگاه کردن مداوم به وسایلی همچون موبایل های و مانیتور ها سبب بروز بیماری و عوارضی چون  فشار چشم، خشکی، سردرد و بی خوابی می شود. وسایل اکترونیکی در زندگی مردم جای خود را ارند و بسیاری از افراد چندین ساعت از روز خود را مشغول کار با این وسایل هستند. حال باید چه رد تا از آسیب چشم ها کاسته شود؟ در ادامه تمریناتی را خواهیم گفت که از خستگی و مشکلات و بیماری های مربوط به چشم می کاهد. با ما همراه باشید.
“یوگای چشم” از جمله این تمرینات است. یوگای چشم همچون یوگای مرسوم به دنبال بهبود انعطاف پذیری در چشم هاست. یوگای چشم شامل مجموعه ای از حرکات آرام کننده است که در هر زمان از روز قابل انجام است. سایت تخصصی “مدیکال دیلی” در این مقاله به برخی از این تمرینات اشاره کرده است:

۲۰ ثانیه دور ۲۰ ثانیه نزدیک

شیئی را که در فاصله دور از شما قرار دارد انتخاب کرده و برای مدت ۲۰ ثانیه بدون پلک زدن به آن خیره شوید. سپس انگشت شست خود را از همین فاصله دور زیر شیء مزبور نگه دارید و سپس و تمرکز نگاه خود را بین شیء و نوک انگشتتان تغییر دهید.

رطوب چشم ها

رطوبت چشمچشم خود را به دور و اطراف در حدقه بچرخانید و همچنین در روز به مدت چند دقیقه دو قطعه دستگاه مرطوب را بر روی پلک های خود قرار دهید. این کار طوب داخل کره ی چشم شما را افزایش می دهد.

سریع پلک بزنید

چند بار پلک بزنید و سپس چشم ها را برای مدت ۲۰ ثانیه بسته نگه دارید. با چشم های بسته سعی کنید به جهات پایین، بالا، چپ و راست نگاه کنید. در همین حالت و روی هر جهت، پنج ثانیه مکث کرده و سپس جهت نگاه را در حالی که هنوز چشم هایتان بسته است تغییر دهید.

مالش چشم ها با نرمه ی دست

دست ها را به یکدیگر ساییده تا گرم شوند. چشم ها را بسته و کف دست ها را روی آن قرار دهید تا زمانی که احساس کنید چشم ها گرمای دست ها را جذب کرده اند. یوگای چشم برای کاهش فشار چشم نیز مفید است هرچند ممکن است در برخی شرایط و بیماری ها از قبیل آب مروارید و آب سیاه بی اثر باشد.

درباره لیلا حصاری