بازتاب رزمایش ارتش در رسانه‌های جهانی

farhangnews_107072-302939-1419603084

هم‌زمان با آغاز رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله در جنوب شرق کشور و آب‌های دریای عمان رسانه‌های خارجی ضمن پوشش این رویداد نظامی، آن را نمایش ظرفیت دفاعی ایران دانستند.

در این رزمایش که استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را نیز شامل می‌شود،‌ ارتش ایران شامل نیروهای هوایی و دریایی به علاوه سپاه پاسداران حضور دارند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس: هفته گذشته ایران اعلام کرد که یگان‌هایی از سپاه پاسداران قدرتمند ایران نیز در این رزمایش شرکت کرده و تسلیحات جدیدی در آن امتحان خواهد شد.”

شبکه خبری فاکس‌نیوز: این رزمایش به مدت یک هفته در ۵۲۷ هزار کیلومتر مربع در بخش‌های شمالی اقیانوس هند، دریای عمان و نیز بخش‌های شرقی گذرگاهی که یک پنجم نفت جهان را تأمین می‌کند برگزار خواهد شد.”

روزنامه یدیعوت‌آحارونت: “ایران تمرین نظامی گسترده‌ای را آغاز کرده است.”

روزنامه جروزالم پست: “ایران در رزمایش شش روزه و گسترده قدرت نظامی خود را به رخ می‌کشد” نوشت: “فرمانده ارتش ایران اعلام کرد که ایران می‌خواهد از طریق این رزمایش پیام صلح و دوستی به همسایه‌های خود بفرستد.”

شبکه خبری العربیه: به اظهارات امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که گفته بود این رزمایش برای انتقال تجربیات به نسل‌های جوان‌تر انجام می‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه: نزدیک به ۱۳ هزار نیروی نظامی قرار است در رزمایش محمد رسول الله ایران شرکت کنند و این اولین بار است که این کشور دست به سازماندهی این تعداد نیرو در رزمایش‌هایش می‌زند.این خبرگزاری به نقل از رسانه های داخلی ایران گزارش داد: این رزمایش بزرگ که از روز پنج شنبه آغاز شد تا شش روز ادامه می‌یابد و با هدف نمایش قدرت از تنگه هرمز تا خلیج عدن گسترده شده است.

شبکه خبری راشاتودی: ایران رزمایش شش روزه خود را با هدف نمایش قدرت نظامی و ظرفیت های دفاعی و آزمایش سلاح های جدید آغاز کرد که از تنگه هرمز تا دریای عمان گسترده شده است.راشاتودی ادامه داد: در این رزمایش نیروی دریایی ایران کشتی های جنگی و زیردریایی خود را در جنوب شرق این کشور آزمایش خواهد کرد و واحدهای مختلف نظامی در آن حضور خواهند داشت.

مسئولان نظامی ایران گفته اند این تمرین نظامی هیچ خطری برای نیروهای خارجی در خلیج فارس ندارد و ایران از این طریق می خواهد پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه اش ارسال کند.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم:‌ ایران روز پنج شنبه رزمایش گسترده ای را با وسعت ۲۲ میلیون مترمربع آغاز کرد که محمد رسول الله نام دارد. در این مانور نظامی نیروی دریایی، زمینی و هوایی حضور دارند که بنا بر اعلام ارتش این کشور قرار است در آن زیردریایی‌های ایران نیز آزمایش شود.

درباره admin