این خوراکی های خواب آور را بشناسید!

این خوراکی های خواب اورد را بشناسید!

در این مطلب به شما دوستان گیاهان و خوراکی هایی را معرفی خواهیم کرد که در شما با ایجاد حس آرامش خوابی راحت را پدید خواهند آورد. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

شیر

نوشیدن یک لیوان شیر پیش از خواب می تواند بدن شما را دعوت به یک خواب آسوده کند و اضطراب درونی شما را کاهش دهد.

دانه های خواب آور!

دانه‌ی کنجد، تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان و همچنین شنبلیله نیز برای خواب خوب فوق‌العاده است.

موز

موز در اکثر مناطق گرمسیری با رطوبت بالا کاشت می‌شود. موز حاوی مقدار زیادی منیزیم و پتاسیم و در نتیجه با کیفیت خواب مربوط است. این دو ماده تاثیر آرامبخشی بر ماهیچه‌ها دارند، بطوری‌که گفته می‌شود تاثیر بازدارنده‌ای بر سختی وگرفتگی دردناک ماهیچه‌های دست وپا در طول شب دارند.

آب نارگیل

آن را با شیر نارگیل که از فشردن میوه نارگیل به دست می آید اشتباه نگیرید. آب نارگیل کمی تیره ، اندکی شیرین و برای سهولت استفاده هم اکنون در بسته بندی وجود دارد فقط مراقب باشید که از انواع بدون شکر افزوده، مواد نگهدارنده و رنگ استفاده کنید. می توانید آن را به تنهایی یا همراه با سایر میوه ها مثل موز که غنی از پتاسیم یعنی یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز برای خواب است مصرف کنید.

اسطوخودوس

از پیش از قرون وسطی اسطوخودوس به عنوان یک آرامبخش مورد استفاده بوده است. تحقیقات رایح درمانی نشان داده حتی بوییدن اسطوخودوس می تواند باعث رهایی از تنش، بهبود خلق و خو و تغییر امواج مغز شود. این گیاه با خاصیت آرامبخش خود خوابی ارام را برای شما رقم خواهد زد.

گیلاس

میوه گیلاس‌ بطور کلی، و مخصوصا انواع ترش آن، یکی از معدود منابع ملاتونین، معروف به هورمون خواب، است. ملاتونین مشخصا ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم می‌کند. پژوهش‌های اخیر نشان داد افرادی که هر روز آب گیلاس می‌نوشند زودتر به خواب می‌روند، و بهتر و طولانی‌تر می‌خوابند.

برچسب ها , ,

درباره لیلا حصاری