استفاده از زبان هنر در مبحث آسیب های اجتماعی!

استفاده از زبان هنر در مبحث آسیب های اجتماعی!

هنر یک زبان گسترده است که لزوما نیاز به صدا ندارد و می تواند در تمامی کشور ها بدون دانستن زبان کلامی آن کشور منظور را بیان کرد. اهمیت زبان هنر این روز ها کاملا آشکار است و همه می توانند با استفاده از هنر های گوناگون مسائل اجتماعی و فرهنگی را نیز بررسی و تحلیل کنند.

با تمام این تفاسیر و مشهود بودن میزان تاثیر گذاری هنر در جوامع مسلما باید از هنر در زمینه ی آسیب های اجتماعیو پیشگیری از این آسیب ها نیز استفاده کرد. حال استان کهگیلویه و بویر احمد در این راستا گاهی برداشته است. اخبار مربوط به این تفاهم نامه و گامی در عرصه استفاده از زبان هنر برای آسیب های اجتماعی در این استان را در ادامه ی مطلب مشاهده خواهید کرد.

جزئیات تفاهم نامه

با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد منعقد شد. رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این تفاهم نامه در دو سطح راهبردی و اجرایی به منظور افزایش فرهنگ مشارکت پذیری عمومی در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی منعقد شده است.

شریف اسلامی اشهار داشت: ابزار و زبان هنر به دلیل مانایی و تاثیرگذاری بر مخاطب، می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد و هنرمندان ظرفیت بالقوه ای برای رفع مشکلات فراوان فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند.

وی افزود : اجرا و تولید برنامه ها و آثار هنری همچون کاریکاتور، پوستر و نقاشی، برگزاری نمایشگاه خیابانی عکس و پوستر، اجرای تئاتر خیابانی و تولید و پخش موشن گرافی و انیمیشن با اولویت جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های پیش بینی شده در سال جاری است.

رئیس حوزه هنری استان گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله مسئولیت های اجتماعی هنرمندان در قبال جامعه است که خوشبختانه هنرمندان در این زمینه پیش گام بوده اند.

درباره لیلا حصاری