کنترل مرز آمریکا و مکزیک در دست شرکت‌های صهیونیستی

98753_405

کنترل مرز آمریکا و مکزیک در دست شرکت‌های صهیونیستی

سیستم‌های کنترلی که رژیم صهیونیستی در مرز میان آمریکا و مکزیک نصب کرده و آنها را کنترل می‌کند، این منطقه را به منطقه‌ای خطرناک مبدل کرده است.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، شرکت‌های صهیونیستی پس از ساخت دیوارهای حائل بین مرز مکزیک و آمریکا که توسط نظامیان خود آن را کنترل می‌کنند، این منطقه را به منطقه‌ای خطرناک تبدیل کرده‌ است.

از اکتبر سال ۲۰۱۲ (مهر ۱۳۹۱) هشدارهایی پیرامون همکاری نظامی میان مکزیک و صهیونیستی جهت اجرای طرح‌هایی برای تشدید کنترل و نظارت بر استان‌های هم مرز مکزیک با آمریکا داده شده بود.

در آن سال «روئی الکابتس»، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی درباره استراتژی‌های نظارتی مرزها که رژیم صهیونیستی امروزه در مناطقی چون «ال پاسو» واقع در ایالت «تگزاس» آمریکا اجرا می‌کند توضیحاتی ارائه داد.

«الکابتس» در آن زمان با عکسی از دیواری که نوار غزه را از منطقه اشغالی رژیم صهیونیستی جدا می‌کند، طرح‌هایی را برای مکزیک ارائه داد و گفت: چیزهای زیادی در غزه آموخته‌ایم؛ آنجا یک آزمایشگاه بزرگ است.

بکار گیری تکنولوژی مورد استفاده رژیم صهیونیستی در مرز آمریکا و مکزیک بسیار پر هزینه است و هیچ کس فکر نمی‌کرد که چه پیامدهایی با خود به دنبال دارد.

دیواری مکزیک را از مناطق مرزی ایالت جنوبی «آریزونا» در آمریکا جدا می‌کند؛ این مناطق مورد نظارت و کنترل گشت مرزی قرار دارند که شامل توپخانه جدید با تکنولوژی‌های کشنده نظارتی می‌شود از جمله سلاح‌هایی چون تفنگ، هلی‌ کوپترها و هواپیماهای بدون سرنشین.

با این وجود، به نظر می‌رسد که نه دولت آمریکا و نه قوه مجریه مکزیک نسبت به آسیب‌هایی که شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های پیشرفته کنترلی در مرز ایجاد می‌کنند علاقه‌مند باشند، زیرا به تمام مکزیکی‌ها صدمه می‌زند.

جلوی مهاجرت گرفته نشده، بلکه فقط آن را سخت‌تر و وحشتناک‌تر کرده‌اند؛ به عنوان مثال بین ماه‌های آگوست و اکتبر ۲۰۱۴ (مرداد تا مهر ۹۳)، بیش از ۵۷ هزار کودک بدون همراهی والدین خود از مرز عبور کرده‌اند.

در مقابل موج شدید مهاجرت، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه نوامبر (آبان ۹۳) دستور داد که تعداد مامورهای مرزی را ۲ برابر و تدابیری اتخاذ کنند که بتوانند جریان مهاجرت غیرقانونی را متوقف کرده و آنهایی که عبور کرده‌اند را هر چه سریع‌تر بازگردانند.

نتیجه این امر، تصویب ۴۰ هزار میلیون دلار برای اختصاص به مامورها، دیوارها و فناورهای مرتبط با تقویت کنترل و نظارت بر مرز بود؛ چنین تدبیری فقط مرز را به آزمایشگاه روباز بزرگ دیگری همچون غزه برای شرکت‌های فناوری که بسیاری از آنها اسرائیلی هستند تبدیل کرده است.

ماه‌ها قبل، آژانس محافظت از گمرک و مرز که زیر مجوعه وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌باشد، با شرکت صهیونیستی «البیت سیستمز» قراردادی برای ساخت یک دیوار مجازی امضا کرد که یک مانع با فناوری جدید است که در صحرای «آریزونا» قرار می‌گیرد.

این مانع مجازی داده‌های مشابه آنچه که اسرائیل در غزه و کرانه باختری برای کنترل فلسطینیان استفاده می‌کند را بکار می‌گیرد؛ در سال ۲۰۰۴ میلادی، شرکت «البیت» اولین پهبادها برای نظارت و کنترل در مرزها را ارائه کرد.

علاوه بر این، شرکت «گولان گروپ» که مشاوره شرکت‌های رژیم صهیونیستی است، دوره‌های فشرده ۸ روزه‌ای را برای کارمندان مهاجرت آمریکا برگزار کرد تا به این ترتیب فنون مبارزه با مهاجرانی که به حصارهای مرزی نزدیک می‌شوند را بیاموزند.

این کنترل مرزی فعالیت‌های تجاری صنایع مستقر در آن سوی مرزهای آمریکا را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؛ بنابراین در «سیوداد خوارس» واقع در مکزیک، از بهره‌کشی کارگران سود می‌برند، این امر نشان می‌دهد که افزایش محدودیت برای تردد، امکانات بیتشری جهت به دست آوردن مقادیر زیادی پول برای آنها فراهم می‌کند.

موضوع تعجب برانگیز این است که مکزیک و آمریکا تکنولوژی نظارتی را از شرکت‌هایی می‌گیرند که عامل جنایات صورت گرفته علیه ملت فلسطین هستند.

در واقع آن دسته از شرکت‌هایی که مهاجران غیرقانونی را دستگیر می‌کنند، همان افراد غیرقانونی را زمانی که برایشان سود داشته باشد آزاد می‌کنند تا از همین مرزها عبور کنند.

بهره‌کشی شرکت‌های صهیونیستی هیچ محدودیتی ندارد، علاوه بر اینکه درآمد بسیار کمی به کارگران مکزیکی خود می‌دهند، آنها را همچون درس عبرتی برای کسانی که می‌خواهند از مرز عبور کنند قرار می‌دهند.

فقرای مکزیکی در حال ساخت عناصری هستند که به موقعیت یابی، دستگیری، زندانی کردن و اخراج آن دسته از مکزیکی‌هایی کمک می‌کنند که سعی دارند از مرزهای آمریکا عبور کنند.

بین ۱۰ تا ۲۰ شرکت صهیونیستی می‌خواهند به برنامه «مزیت جهانی» در «آریزونا» بپیوندند؛ با این برنامه شرکت‌ها می‌توانند تولیدات خود را پیاده‌سازی کنند و مورد ارزیابی قرار دهند، در واقع آزمون محصولات خود را روی افرادی واقعی که به صورت غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند انجام می‌دهند.

«ژوزف نوین» کارشناس ایرلندی تصریح کرد که شرکت‌های صهیونیستی فعالیت‌های تجاری خود را علیه ملت‌های مختلف هدایت می‌کنند، به ویژه بومیان، فلسطینی‌ها و یا آمریکای لاتینی‌ها، و فنون و تاکتیک‌های خود را برای کنترل آنها به فروش می‌رسانند.

در پس همکاری نظامی و دفاع پیشرفته‌ای که اسرائیل به آمریکا و مکزیک ارائه می‌دهد، این رژیم به هدف خود دست پیدا می‌کند؛ این هدف چیزی نیست جز آزمایش محصولات خود روی افرادی که به طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند و متعاقبا به دست آوردن سود فراوان در بازار تجارت.

این اولین باری نیست که اسرائیل با آمریکا در مرز همکاری می‌کند؛ طبق تحقیقی که اخیرا منتشر شده، در سال ۲۰۰۴ هواپیماهای بدون سرنشین شرکت «البیت» در گشت زنی و نظارت بر آسمان مرزهای آمریکای جنوبی مشاهده می‌شدند.

امری که موجب نگرانی ساکنان «آریزونا» می‌شود، نظامی سازی مرز از طریق مداخله دیگر کشورها می‌باشد.

«محی‌الدین عبدالعزیز» بنیانگذار کمپین بایکوت اسرائیل اعلام کرد: باری دیگر نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی در مرز میان مکزیک و آمریکا رخ داد؛ رژیم صهیونیستی چنین اقداماتی را فقط داخل فلسطین انجام نمی‌دهد بلکه در خارج از خاک آن سرزمین نیز مبادرت به چنین کارهایی می‌کند.

منبع:خبر گزاری فارس

درباره admin