افسران زبده رژیم صهیونیستی در لیست انتظار حزب‌الله

886453_385

صهیونیست‌ها پاسخ ترور در قنیطره را عینا در مزارع اشغالی شبعا دریافت کردند. نتانیاهو بلافاصله تهدید کرد که “ما را امتحان نکنید” و وعده پاسخ داد. چند گلوله‌ای هم به مناطقی شلیک شد که تلفاتی نداشت. حالا مقاومت پیروزمندانه به انتظار نشسته است؛ به انتظار حماقت بعدی اسرائیل تا این‌بار سیلی محکم‌تری بنوازد.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تاریخی در مراسم گشایش کنفرانس بین‌‏المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در چهارم اردیبهشت ۱۳۸۰ در تهران فرمودند: «دلایلی در دست است که عدّه‏ای از اراذل و اوباشِ غیریهودی شرق اروپا را به نام یهودی به فلسطین کوچانیدند…»مقام معظم رهبری همچنین در خطبه‎های نماز جمعه تهران به تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ نیز می‌فرمایند: «مگر مردم اسرائیل کى‏ هایند؟ همان کسانى هستند که غصب خانه، غصب سرزمین، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسیله‌‏ى همین‏‌ها دارد انجام می‎گیرد. سیاهی‎لشگرِ عناصر صهیونیسم، همین‏ هایند. نمی‎شود ملت مسلمان نسبت به افرادى که اینجور عامل دست دشمنان اساسى دنیاى اسلام هستند، بى تفاوت باشد. نه، ما با یهودى ‏ها هیچ مشکلى نداریم، با مسیحی‌ها هیچ مشکلى نداریم، با اصحاب ادیان در دنیا هیچ مشکلى نداریم؛ اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا؛ مشکل داریم. غاصب هم فقط رژیم صهیونیستى نیست. این موضع نظام است، این موضع انقلاب است، موضع مردم است.»

صهیونیست، صرف صهیونیست بودنش کافیست تا به عنوان غاصب و متجاوز به سرزمین‌های اسلامی و اشغال قبله اول مسلمین تاوان بدهد. این‌ها تنها دو نمونه از ده‌ها مورد بیانات معظم له درباره لزوم برخورد با صهیونیست‌هاست؛ برای آنان که می‌پندارند این جماعت -به تعبیر رهبر انقلاب- اراذل و اوباش‌ها غیرنظامی هستند و تهدیدشان نقض حقوق بین‌الملل است! چه اینکه، با غاصب و متجاوز به جان و مال و ناموس مسلمین راهی جز مواجهه نیست.

در گزارش پیشین، گزینه‌هایی در سطح فرزندان سران رژیم اسرائیل را معرفی کردیم با عنوان «پرونده‌ آقازاده‌های صهیونیست روی میز حزب‌الله» که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت. به فاصله سه روز، صاعقه‌های حزب‌الله بر سر اشغالگران صهیونیست فرود آمد. طبق گزارش منابع اسرائیلی مرگ دو نظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر تأیید شد، در حالی که منابع لبنانی از کشته شدن ۱۷ نظامی خبر دادند. اما این پایان کار نخواهد بود…

فرمانده سپاه پاسداران یک روز پیش از این حمله هشدار داده بود که «اسرائیل دست و پاهای آخرش را میزند و کارش تمام است» [۱]. سردار نقدی رئیس سازمان بسیج هم تأکید کرد «اسرائیل دیگر روزهای آرام و آبادی نخواهد داشت»[۲].سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه بار دیگر روز جمعه نیز اعلام کرد که پاسخ حزب‌الله و جمهوری اسلامی یکی است و این تنها پاسخی حداقلی به اسرائیل بود. [۳]

سید حسن نصرالله هم در سخنرانی جمعه شب خود، ضمن هشدار به صهیونیست‌ها تأکید کردند «پیام امروز از حالا به بعد، در صورتی که هر یک از اعضای کادر حزب الله یا هر جوانی از جوانان حزب الله، ترور شود، اسرائیل را مسئول دانسته و به دشمن اسرائیلی در هر زمان و مکان و به شیوه ای که آن را مناسب بدانیم،‌ پاسخ خواهیم داد.» [۴]

 در این گزارش، از گزینه‌های نظامی و عملیاتی اسرائیل برای انتقام «خاص» از این رژیم، رونمایی می‌کنیم…مقاماتی که در لیست انتظار حزب‌الله برای «انتقام» قرار دارند… البته یکی از این گزینه‌ها، سرگرد “یوخای کالانگل” (Yochai Kalangel) از فرماندهان تیپ مخصوص گفعاتی (Givati) بود که در عملیات روز چهارشنبه رزمندگان حزب‌الله به هلاکت رسید و پیش از انتشار این گزارش، از «لیست انتظار» حذف شد.

سرگرد یوخای کالانگل فرمانده تیپ گفعاتی ارتش اسرائیل بود. ۲۵ سال داشت. تیپ گفعاتی مجموعه‌ای از پیاده‌ نظام ارتش اسرائیل برای عملیات در شرایط مختلف – به عنوان نیروی زمینی و دریایی -هستند. تیپ گفعاتی همواره از جمله نیروهای پرکار در تجاوز به باریکه غزه بوده‌اند. این نیروها طی عملیات مختلف از سال ۲۰۰۲ تا تجاوز اخیر اسرائیل به غزه، شرکت داشتند و عمده فعالیت آن‌ها نفوذ به داخل غزه، شناسایی، ترور یا ربایش فرماندهان و نیروهای حماس بوده است. همچنین کشف چند تونل حماس در غزه نیز توسط این نیروها انجام شده است.

تیپ گفعاتی در جنگ ۵۵ روزه نیز همزمان با حملات هوایی، دریایی و گلوله‌باران غزه، از زمین وارد این باریکه شدند که با مقاومت نیروهای حماس و جهاد اسلامی، با برجای گذاشتن تلفات مجبور به عقب‌نشینی و خروج از غزه شدند. سرهنگ غسان علیان، ۴۲ ساله. فرمانده تیپ گولانی. او اصالتا یهودی نیست و از دروزی‌های مهاجر است. کهنه‌کارترین افسر دروزی ارتش اسرائیل است. نفتالی بنت وزیر اقتصاد کابینه اسرائیل، او را «برادر» می‌خواند. سابقه‌ای طولانی در تیپ‌های مختلف رزمی IDF (نیروهای دفاعی اسرائیل) داشته است. فرماندهی نیروهای ارتش اسرائیل در کرانه باختری را هم در کارنامه دارد.

آخرین فعالیت‌هایش به مشارکت در جنگ ۲۰۱۴ غزه بازمیگردد. علیان، حملات شبانه تیپ گولانی به نوار غزه را فرماندهی می‌کرد. در یکی از درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین، مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

تیپ گولانی به عنوان زبده‌ترین نیروهای ارتش اسرائیل شناخته می‌شوند… فرمانده این تیپ که یک بار از نیروهای مقاومت فلسطین زخم خورده است، گزینه خوبی برای «سیلی» مقاومت در گام‌های بعدی است.

ژنرال آیزنبرگ، ۵۰ ساله. در تهاجم اسرائیل به غزه در سال ۲۰۰۸ فرمانده لشکر غزه بود. هم اکنون هم فرمانده نیروهای دفاع میهنی ارتش اسرائیل است. سابقه فرماندهی در تیپ گفعاتی را نیز در کارنامه دارد. در تهاجم اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۰۴ هم آیزنبرگ مغز متفکر اسرائیلی‌ها بود. علاقه زیادی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم باریکه غزه از خود نشان داده است. در حمله سال ۲۰۰۶ به لبنان هم ردپای او دیده می‌شود. جنگی که با شکست مفتضحانه اسرائیل همراه شد و کمیته وینوگراد، بسیاری از فرماندهان دخیل در جنگ لبنان را برکنار کرد. اما آیزنبرگ به کار خود در ارتش ادامه داد و بعد به فرماندهی لشکر غزه منصوب شد.

سرهنگ دوم آصور، از فرماندهان کهنه‌کار گولانی و فرمانده این تیپ از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴٫ در تهاجم سال ۲۰۰۶ به لبنان به همراه سرگرد “کلین” و نیروهایشان از گردان ۵۱ گولانی وارد بنت جبیل لبنان شدند. اما سرانجام این تجاوز ضربه سنگین حزب‌الله و کشته شدن سرگرد “کلین” و فرار “آصور” به داخل مرزهای اشغالی بود. گردان ۵۱ گولانی تلفات سنگینی در بنت جبیل داد. فاصله آصور با رزمندگان حزب‌الله به یک دیوار رسیده بود که سربازان مقاومت با نارنجک نیروهای متجاوز را هدف قرار دادند که معاون آصور، سرگرد “روی کلین” به هلاکت رسید.

یانیو آصور فرمانده پیشین تیپ گولانی یکبار تا مرز هلاکت به دست رزمندگان حزب‌الله پیش رفت اما جان سالم به در برده و معاون و سربازانش را در بنت جبیل از دست داده است. اما این بار در صورت تکرار حماقتی از سوی اسرائیل، معلوم نیست بار دیگر فرصت دیدار خانواده‌اش را پیدا کند.

هرچند بعید به نظر می‌رسد اسرائیل پس از ضربه “شبعا” به این زودی‌ها بر روی پایش بایستد و به فکر حماقتی دوباره باشد، اما لازم است همانطور که فرماندهان نظامی ایران و دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار دادند، مقامات این رژیم دیگر مقاومت و ایران را نیازمایند، که هزینه‌ای به مراتب سنگین در مرزهای اشغالی و مراکزشان در سایر نقاط جهان خواهند پرداخت. پاسخ بعدی مقاومت «حداقلی» نخواهد بود.

مشرق

درباره admin