ترس روزافزون از پاسخ محور مقاومت

81476216-6224121

رژیم صهیونیستی برای نجات خود از پاسخ شدید و دردناک محور مقاومت درمقابل حماقت نظامی که در منطقه القنیطره سوریه مرتکب شده است، دست به دامان روسیه شد.

رسانه های رژیم صهیونیستی نوشتند، این رژیم به روسیه تاکید کرده است که نمی خواسته اوضاع امنیتی وخیم شده و به سمت یک نبرد همه جانبه پیش برود و اکنون درخواست دارد فضا برای حل مسائل آرام باشد بدون اینکه اوضاع بحرانی شود.یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته با شلیک دو موشک به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در شهرک مزرعه الامل منطقه القنیطره سوریه حمله کرد.

در اثر این حماقت نظامی دشمن صهیونیستی۶ تن از نیروهای مجاهد حزب الله لبنان از جمله فرمانده« محمد احمد عیسی» و « جهاد» فرزند فرمانده شهید «عماد مغنیه» به شهادت رسیدند.سردار سرتیپ دوم پاسدار«محمدعلی الله دادی» نیز دعوت یاران و همرزمان شهیدش را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. درحالیکه دشمن صهیونیستی همچنان در انتظار سخنرانی « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و اعلام نقشه راه مقاومت اسلامی لبنان برای پاسخ دادن به این جنایت تروریستی است، فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صهیونیست هشدار داد که منتظر« صاعقه ویرانگر» باشند.

در یک اقدام حساب شده، فرمانده ارتش سوریه نیز در منطقه جولان این کشور حاضر شد و ناظران هدف این اقدام را دادن پیامی روشن به دشمن صهیونیستی ارزیابی کردند.براساس این گزارش، شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که علت انتخاب روسیه برای وساطت ارتباط خوب آن با جمهوری اسلامی ایران، سوریه و حزب الله لبنان است.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد: منابع نظامی اسراییل بخوبی درک می کنند که پاسخ حزب الله در قبال حمله به القنیطره جدی وحتمی است.این شبکه صهیونیستی افزود: پیام اسراییلی ها به حزب الله این است که اگر پاسخ حتمی است، هدف غیرنظامی نباشد تا ما مجبور شویم پاسخی سخت تر بدهیم و اما اگرهدف سربازان اسراییل باشند ما پاسخ می دهیم اما به قواعد درگیری موجود بین دو طرف پایبند خواهیم بود.

روزنامه لبنانی الاخبار هم در شماره روز شنبه خود نوشت : بعداز شکست تمام تلاش های مقامات اسراییل برای مطمئن کردن اسراییلی ها و جلوگیری افزایش روز افزون ترس آنها از پاسخ حزب الله ، آنها دو پیام صادر کردند که اولی برای بازدارندگی خارجی و دومی با هدف اطمینان بخشیدن به داخل بوده است.درهمین چارچوب « موشیه یعلون» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی هشدار داد«کشورها وگروه هایی که پشت مرزهای شمالی (اشاره به سوریه و لبنان) ایستاده اند، مسئول هرگونه اتفاقی هستند که در خاک آنها جریان دارد».

وی در جلسه ارزیابی اوضاع رژیم صهیونیستی بویژه شهرک ها در مقر فرماندهی منطقه شمال ارتش صهیونیستی در صفد افزود: ما باید بدانیم چگونه به شکلی ملایم پاسخ دهیم و در ضمن برای هر طرفی که قصد دارد ما را هدف بگیرد، توضیح دهیم هرگونه حمله ای را تحمل نخواهیم کرد.درهمین زمینه « بنی گانتس» رییس ستاد ارتش صهیونیستی که سفرش به دافوس را لغو کرده و به شمال فلسطین اشغالی آمده بود، مدعی شد که « ارتش اسراییل برای اجرای هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه و یا لبنان آماده است».

 با وجود گزارش های رسانه های رژیم صهیونیستی از اوضاع بحرانی این رژیم و ترس و وحشت حاکم بویژه بر شهرک نشینان صهیونیست از پاسخ محورمقاومت، گانتس تلاش کرد تا وانمود کند که شمال فلسطین اشغالی « آرام، نفوذناپذیر وقوی است».در همین چارچوب روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» نوشت:اسراییل منتظر پاسخ ایران است و در فرماندهی شمال ، ستاد ارتش و وزارت امنیت همه اطلاعات رسیده به دستگاه های امنیتی به دقت تحلیل و سناریوهای مختلف بررسی می شود.

این روزنامه صهیونیستی افزود: وجود یک بمب کارگذاشته شده بخوبی احساس می شود اما هیچکس زمان و مکان انفجار آن را نمی داند و تا این بمب منفجر نشود، آماده باش نظامی و بحران در جبهه شمالی ادامه خواهد یافت.برخی رسانه های رژیم صهیونیستی نوشته اند که مقامات این رژیم از ترس حمله نیروهای محور مقاومت به تاسیسات و چاه های نفتی و گازی، کشتی های حامل سکوهای پرتاب موشک در اطراف این تاسیسات مستقر کرده اند.

ایرنا

درباره admin