رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵با بحران هایی واقعی مواجه است

1363599962_54545

« اسعد العویوی» استاد دانشگاه الخلیل فلسطین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ با بحران هایی واقعی مواجه است اما تاکنون از ضعف دولت های عربی سوء استفاده کرده و به عربده کشی ها و جنایات تروریستی خود ادامه داده است.

العویوی که در دانشگاه الخلیل موضوع فلسطین را تدریس می کند، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با فروپاشی کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دگرگونی ها و نافرمانی های سیاسی در این رژیم اشغالگر گسترش یافته است.برغم شتاب رژیم صهیونیستی برای کم اهمیت نشان دادن تحرکات دیپلماتیک فلسطینی ها از جمله پیوستن به دادگاه جنایی بین المللی ، ترس و نگرانی صهیونیست ها از پیامدهای انسداد افق سیاسی هر روز بیشتر می شود.

در این زمینه ، دستگاه های امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی هشدار داده اند که ادامه این روند به شکل گیری انتفاضه جدید فلسطینی ها در کرانه باختری منجر می شود و اوضاع در سال ۲۰۱۵ برای صهیونیست ها وخیم تر خواهد شد. روزنامه صهیونیستی« معاریو» فاش کرد که ارتش صهیونیستی در ماه گذشته چندین تمرین نظامی در همه شهرک های صهیونیست نشین از شمال کرانه باختری تا جنوب آن برگزار کرده است تا برای برخورد با انتفاضه جدید مهیا باشد.

 العویوی در ادامه گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: مشکل رژیم صهیونیستی تنها چند وزیر و یا حتی خود نتانیاهو و مخالفانش نیست ، این مشکل بسیار عمیق تر از آن است که تصور می شود و به همین دلیل شاهد افزایش قوانین نژادپرستانه و شتاب صهیونیست ها برای یهودی سازی فلسطین هستیم. این استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز افکار عمومی در غرب و حتی در سطح رسمی جرئت بیشتری برای ایستادن در مقابل لابی صهیونیستی پیدا کرده است هرچند متاسفانه این لابی همچنان بر برخی کشورهای غربی بویژه در اتخاذ تصمیم های سیاست خارجی آنها به نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی سیطره دارد.

وی تاکید کرد: شکست طرح فلسطینی پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ جای شکی باقی نگذاشته است که برخی کشورهای عربی به وظایف خود آن گونه که باید، عمل نکرده اند.

العویوی خاطرنشان کرد: ضعف دولت های عربی ، رژیم صهیونیستی را تشویق و ترغیب کرده تا دامنه تجاوزها و جنایات خود علیه ملت فلسطین را گسترش دهد و قوانین و عرف بین الملل حتی آنچه را که آمریکا موافقت کرده است، نادیده بگیرد.استاد دانشگاه الخلیل گفت:معتقدم باید درساختار مواضع عربی براساس اصل منافع بازنگری شود زیرا واشنگتن دارای منافع زیادی بویژه در منطقه خلیج فارس است و باید از این فرصت برای تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین استفاده کنیم.

ایرنا

استاد دانشگاه الخلیل فلسطین:رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵با بحران هایی واقعی مواجه است

درباره admin