درخواست صهیونیست‌ها از اینستاگرام برای مسدود کردن یک کمپین ایرانی

825002_390

گسترش این کمپین در فضای مجازی ایران آنچنان بوده که تحلیلگران غربی را به اشتباه انداخته که حتما دولت و نظام ایران، پشتیبان چنین کمپینی هستند که توانسته تا این حد جای خود را میان افراد و جوانان مسلمان باز کند.

گسترش موج ضد صهیونیستی در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی خصوصا جوانان و دانشجویان، مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. این موج که توسط گروه‌های خودجوش مردمی ایجادشده، در روزهای اخیر آنچنان فراگیر شده که تحلیلگران غربی را به اشتباه انداخته که حتما دولت و نظام ایران، پشتیبان چنین کمپینی هستند و از این جهت دچار اشتباه محاسباتی شدند.

سایت آمریکایی فری‌بیکن در این باره نوشته است: نظام ایران یک کمپین سراسری در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «من عاشق جنگ با اسرائیل [رژیم صهیونیستی] هستم» به راه انداخته که هدف از آن ترغیب کودکان، نوجوانان و کاربران اینترنتی برای ارسال تصاویر خودشان با پیام‌های حاوی ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی است. این جنبش طی روزهای اخیر در توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش نهاده است.

به نوشته فری‌بیکن، مخالفان نظام ایران در واکنش به این کمپین مجازی، سایت‌هایی چون اینستاگرام را تحت فشار قرار داده‌اند که این کمپین را مسدود کنند زیرا به ادعای آنها، این کمپین سیاست‌های به اصطلاح مبارزه با محتواهای تنفرآفرین را نقض کرده است.

این سایت آمریکایی شروع این کمپین را سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی ایران در ۴ آذرماه در دیدار با شرکت‌کنندگان در «کنگره‌ى جهانى‌ جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام» درباره هدف ایران برای نابودی رژیم صهیونیستی خوانده و نوشته است: پس از آن سخنان، هزاران ایرانی به این جنبش اینترنتی پیوسته‌اند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن دیدار فرمودند: «دولت جمهورى اسلامى و امام بزرگوار ما از اوّل، سیاست حمایت از فلسطین و دشمنى با رژیم صهیونیستى را اعلام کرد و سرِدست گرفت؛ تا امروز هم ادامه دارد و ۳۵ سال است که ما از این خط، منحرف نشدیم و ملّت ما هم با کمال میل همراهند. گاهى بعضى از جوانهاى ما که مراجعه میکنند و جوابى نمى‌شنوند، به من نامه مینویسند و التماس میکنند که اجازه بدهید ما برویم در صفوف مقدّم با رژیم صهیونیستى بجنگیم. ملّت، عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها است و جمهورى اسلامى‌ [هم این را] نشان داده است.»

پس از این سخنان، هزاران جوان ایرانی فعال در شبکه‌های اجتماعی، جنبش «ما عاشق جنگ با اسرائیل [رژیم صهیونیستی] هستیم» را راه‌اندازی کردند. کلیدواژه این جنبش در توییتر عبارت #FightingtheZionists است.این جنبش به طور روزافزون در حال گسترش در سطح اینترنت است و افراد پرشماری با اشتراک گذاشتن عکس‌ها و پیام‌های خود در آن شرکت کرده‌اند. در این کمپین، از اقشار مختلف جامعه از جوانان، دانشجویان، ایثارگران و خبرنگاران حضور دارند.

گسترش این کمپین آنچنان بوده که گروه لابی صهیونیستی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که مهمترین نهاد فعال علیه برنامه هسته‌ای ایران در آمریکا به شمار می‌رود، در صفحه توییتر خود از این کمپین ابراز نارضایتی و انزجار کرده است. یکی از مقامات این گروه نیز از شبکه‌های اجتماعی خواسته که فورا این کمپین را در سایت‌های خود مسدود کنند.

مشرق

درباره admin