اتحاد جبهه صهیونیسیتی-آمریکایی برای جنگ علیه ایران

اتحادی متشکل از آیپک، شلدون آدلسون، پل سینگر، برنارد مارکوس، سابان، اتحادیه ضد افترا، کنگره روسای سازمان‌های اصلی یهود، کنگره یهودان آمریکایی و عضو همیشه حاضر ضد ایرانی، گروه متحد علیه ایران هسته‌ای یا همان کاسبان تحریم ایران.

گروهی از میلیاردرهای یهودی آمریکایی پرنفوذ در سیستم حاکمیتی ایالات متحده، با این اعتقاد که جنگ با ایران بهترین گزینه برای رژیم صهیونیستی است، تمام تلاش خود را برای شکست مذاکرات هسته ای با ایران به کار بسته اند.نکته مهم درباره این گروه، حمایت کاخ سفید از آنها است که اقدامات و ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر تلاش برای موفقیت مذاکرات هسته ای با ایران را زیر سوال برده است.

697883_348

این رابطه عجیب میان کاخ سفید و این یهودیان مخالف مذاکرات با ایران، با اقدام اخیر وزارت دادگستری آمریکا در دخالت در یک پرونده قضایی پررنگ تر شده است. وزارت دادگستری آمریکا با مداخله در پرونده ای که علیه گروه اتحاد علیه ایران هسته ای طرح شده، مانع الزام این گروه به انتشار فهرست کمک های دریافتی اش، شده است.

قدرت و ثروت این گروه های ضدایرانی و همچنین ارتباطات انحصاری آنها با دولت آمریکا، نشان می دهد که سیاست به اصطلاح تنش زدایی با ایران فقط به صورت کج دار و مریز پیگیری می‌شود و البته آن هم با مخالفت‌های محکم کنگره و رسانه‌های آمریکایی همراه است. کمیته روابط اسرائیل-آمریکا (آیپک) و بنیاد آموزشی وابسته به آن که طی سه سال اخیر به طور خاص بر مسئله «تهدید ایران» تمرکز کرده‌اند، در مجموع بیش از ۹۰ میلیون دلار بودجه دارند در حالی که موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن ۷/۸ میلیون دلار بودجه دارد.

مواضع موسسه امریکن اینترپرایز نسبت به ایران کاملا جنگ‌طلبانه است. این موسسه ۴۵ میلیون دلار بودجه دارد. از حامیان مشهور و علنی آیپک، موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن و موسسه اینترپرایز می‌توان به میلیاردهایی همچون شلدون آدلسون (صاحب هتل‌ها و قمارخانه‌های معروف در لاس وگاس همچون Las Vegas Sands)، پل سینگر (فعال در نظام بانکی آمریکا و مالک صندوق سرمایه‌گذاری Elliot Management) و برنارد مارکوس (مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا به نام Home Depot) نام برد.

دیگر اندیشکده‌های راستگرای آمریکایی همچون هریتیج و هادسون نیز از اعمال فشار علیه ایران، حمایت می‌کنند.حتی اندیشکده علی‌الظاهر میانه‌رویی همچون بروکینگز هم درباره خاورمیانه، سیاست‌های تند و تیزی اتخاذ می‌کند که احتمالا به سبب تامین مالی موسسه وابسته به آن (سابان) از سوی میلیاردر اسرائیلی-آمریکایی به نام حیم سابان Haim Saban است.

و در کنار این موسسات، سازمان‌های اصلی یهود همچون اتحادیه ضد افترا، کنگره روسای سازمان‌های اصلی یهود و کنگره یهودان آمریکایی را باید یاد کرد که منابع مالی عظیمی دارند و از لحاظ نفوذ در کاخ سفید، کنگره و رسانه‌های آمریکایی، بی‌رقیبند. .

تمامی این گروه‌های حامی اسرائیل و ضد ایران، در پروژه‌های اعمال فشار به کنگره آمریکا و پیگیری مباحث سیاسی مرتبط در فضای سیاسی-رسانه‌ای آمریکا نقش موثری دارند.از ۳۶ شاهدی که از سال ۲۰۱۲ در ۷ جلسه استماع کنگره آمریکا حضور پیدا کرده‌اند، فقط یکی از آنها در ارتباط با ایران بوده است.این مجموعه لابی قدرتمند سیاسی حامی صهیونیسم است که صحنه سیاست را در آمریکا می‌چیند و هدایت می‌کند، پیش‌نویس لوایح را به کنگره تزریق می‌کند و در نهایت، قوانین مدنظر خود را با رای بالا از تصویب کنگره می‌گذارند.

به عبارت دیگر، ساختار دموکراسی نظام حاکمه بر آمریکا به جای آنکه بر اساس منافع ملی مردم این کشور، قانونگذاری کند، بر اساس پول و فشار این لابی یهود، قانونگذاری می‌کند.یکی از اجزای این لابی قدرتمند، گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای است.این گروه، توانسته به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی در آمریکا ثبت شود به طوری که از پرداخت مالیات و افشای حساب‌های مالی خود، معاف شده است. این گروه در مرکز راکفلر در شهر نیویورک مستقر است.

گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، کمک‌های مشاوره‌ای و کارشناسی برای وضع قوانین تحریمی علیه ایران به کنگره می‌دهد.در یکی از جلسات استماع کنگره روابط خارجی سنای آمریکا در ماه جولای گذشته، هر سه شاهد حاضر در این جلسه، از گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای بودند.

این گروه در رسانه‌ها نیز فعال است و با معرفی شرکت‌هایی که با ایران مراوده تجاری دارند، نقش مهمی در تحریم چنین شرکت‌هایی بر عهده دارد.اخیرا گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای از سوی ویکتور رزیتس میلیارد یونانی و مالک شرکت یک کشتیرانی متهم به باج‌گیری شده است. رزیتس اعلام کرده که ادعای سال گذشته گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای درباره همکاری وی با ایران، فریبکارانه بوده و به کسب و کار وی آسیب زده است. وی در شکایت‌نامه خود درخواست کرده گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای و میلیاردر حامی آن به نام توماس کاپلان، جزئیات صورت حساب مالی خود را اعلام کنند.

اما وزارت دادگستری آمریکا با مداخله در این پرونده، مانع افشای صورت‌های مالی گروه اتحاده علیه ایران هسته‌ای شده است. احتمال داده می‌شود انتشار این اسناد مشخص کند که منبع اصلی اطلاعات گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای درباره شرکت‌های تجاری همکار با ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا باشد. در آن صورت، وزارت خزانه‌داری آمریکا زیر سوال خواهد رفت که چرا اطلاعات محرمانه را به یک موسسه غیرانتفاعی داده است.

درباره admin