برای شاد و خوشحال بودن این راهکارها ر بکار ببندید

برای شاد و خوشحال بودن این راهکارها ر بکار ببندید

آیا فکر میکنید که اگر یک عصای جادویی داشتید و میتوانستید با تکان دادنش همه چیز زندگیتان را ایده آل کنید، آنوقت خوشحال تر بودید؟ خبر بد براى شما این است که این عصای جادویی وجودندارد و زندگی شما هیچ وقت ایده آل نخواهد بود، شما هیچ وقت ایده آل نخواهید بود، فرزند شما هیچ وقت ایده آل نخواهد بود و در کل هیچ کدام از ما ایده آل نخواهیم بود، فقط به این دلیل که ما ‌انسانیم!همه آدمها در ذهنشان یک نقطه ایده‌آل برای خوشحال بودن دارند همانگونه که برای وزنشان دارند. آیا همیشه در ذهنتان یک لیست از تغییراتی که میتواند خوشحالتان کند را دارید؟

تغییر در زندگی – وقت بیشتر؟ پول بیشتر؟ خوشگذرانی بیشتر؟

تغییر در خود – اندام بهتر، صبر بیشتر، نشاط بیشتر؟

تغییر در رفتارهای فرزندتان – همکاری بیشتر، احساس مسئولیت بیشتر، منطق بیشتر؟

مطالعات نشان میدهد که حتى اگر همه چیز در زندگی ما بهتر شود و همه تغییراتی که همیشه دنبالشان بودیم هم برایمان اتفاق بیفتد، باز هم دلیل دیگری برای خوشحال نبودن داریم. هیچ کدام از این تغییرات برای طولانی مدت شما را خوشحال نمیکند مگر اینکه تعریف نقطه ایده آل زندگیتان را عوض کنید.

خبر خوب اینکه عصای جادویی برای ایده آل کردن زندگی وجود ندارد ولی برای خوشحال بودن با همان چیزهایی که داریم، حتما وجود دارد. محققان به این نتیجه رسیدند که خوشحالی از درون آدم میاد و خوشحالی هر کسی به خودش برمیگردد. کافیست که تعریفتان را از خوشحالی عوض کنید‌ و آن را به زندگی ایده آل ربط ندهید، آنوقت خواهید دید که به طرز غیرقابل باوری خوشحالی را لمس میکنید.

پنج راهکار زیر به شما کمک میکند که انسان هاى خوشحالى باشید : 

۱ ) قدردانى را انتخاب کنید 

حس قدردانى و سپاسگذارى به میزان قابل توجهى ما را خوشحال تر میکند. رنج کشیدن بخشی از زندگى همه ماست، حتى گاهى اوقات به نظر میرسد که قسمت هاى سیاه زندگى بسیار بیشتر از بخش هاى سفید آن هستند. اما حتى در سخت ترین روزها، نعمتهاى فراوانى وجود دارند. دنبال پیدا کردن راهى باشید که تا آنجایى که میتوانید از داشته هایتان لذت ببرید. اگر به شما کمک میکند، به خود یادآورى کنید که رشد و تکامل، با غلبه کردن بر چالشهاى زندگى بدست مى آید.

اگر پدر و مادر هستید، کافیست که برای داشتن فرزندتان سپاسگذار باشید و از آن لذت ببرید. لذت بردن از وجود آنها، به شما هم لذت پدر و مادر بودن میدهد. احساس قدردانی، بچه ها را دگرگون میکند.

٢ ) با دیدن قسمتهاى روشن زندگی، انتخاب کنید که بیشترین لذت را از زندگى ببرید

انسانهاى مثبت اندیش، سالمتر، خوشحالتر و دارای روابط بهتری هستند و طولانیتر زندگی میکنند. پس همیشه نیمه پر لیوان را ببینید!

٣ ) حتی در روزهای سخت و ناراحت، آگاه باشید و در لحظه زندگی کنید

به طور کلی، انسانها ناراحتی را دوست ندارند. بنابراین وقتی ناراحتیم، شروع به حرکت در مسیر اشتباه میکنیم و یا فقط بهت زده سکوت و تماشا میکنیم. ولی اینکار فقط احساسات، سرزندگی و لذت بردن را در ما از بین‌ میبرد. تنها راه کنار آمدن با ناراحتی، به پایان رساندن آن است. آن حس های ناراحتی و یا ناامیدی دلیل خاصی برای بودنشان وجود دارد، آنها میخواهند پیامی را به ما منتقل کنند. وقتی اراده کنیم که به آنها توجه کنیم، پیغامشان را دریافت میکنیم، و آنوقت تمام حس ها ناپدید میشوند.

آیا دوست دارید که بتوانید با شرایط سخت کنار بیاید؟ هر نوعی از مدیتیشن به شما کمک میکند. تحقیقات نشان میدهد که انجام یکساعت مدتیتیشن در روز میتواند سیم پیچی مغز شما را تغییر دهد و تکرار آن برای هشت هفته، نقطه ایده آل خوشحالی شما را تغییر میدهد. ولی حتی ده دقیقه در روز و برای مدت زمان طولانی تر، به همین اندازه اثر گذار است. لازم نیست که هیچ کار خارق العاده ای انجام دهید. فقط برای ده دقیقه با چشمهای بسته بنشینید و به چیزی که تجربه میکنید توجه کنید. سعی نکنید که تنفس و یا فکرتان را عوض کنید، فقط به آنها توجه کنید. اگر احساس ناراحتی کردید، سعی در از بین بردن آن نکنید، فقط به آن توجه کنید. در تمامی این تجربه ها خودتان را دوست داشته باشید.  با گذشت زمان متوجه خواهید شد که از سکوت و آرامش بیشتر لذت خواهید برد.

۴ ) آنچه که وجود دارد را انتخاب کنید 

همه ما آرزو داریم که همه چیز در زندگیمان ایده آل باشد، ولی باور کنید که براى خوشحال بودن لازم نیست که همه چیز ایده آل باشد. بیشتر وقتها تلاش برای ایده آل بودن، از خوشحالی ما جلوگیری میکند. ما همیشه به جای لذت بردن و قدردانی کردن از آنچه که داریم، به خودمان اجازه تجربه و لذت بردن از خیلی چیزها را نمیدهیم مگر اینکه به نقطه ایده‌آل برسیم، که هیچ وقت نمیرسیم! با اینکار در واقع همیشه در حال جنگیدن با زندگی هستیم.

ایده آلها را رها کنید. شما همیشه میتوانید برای تغییر دادن چیزهایى که دوست ندارید تلاش کنید، ولى یادتان باشد که این تلاش شما با ذهنیت مثبت و قدرشناسانه، نتیجه بهترى خواهد داشت.

۵ ) دوست داشتن را انتخاب کنید

برای حرکت در مسیر خوشحالی،  باید خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید و دوست داشته باشید؛  با همه کم و کاستیها و عیب و نقص هایتان. مهم ترین چیز در پدر و مادرى کردن، این است که عمیقاً خودمان را بپذیریم و دوست داشته باشیم.

دوست داشتن بدون قید و شرط باعث میشود که فرزند را نیز بدون قید و شرط دوست داشته باشید و این همان چیزیست که هر بچه ای به آن نیاز  و لیاقت داشتنش را نیز دارد. در واقع عشق بدون قید و شرط بسیاری از مشکلات رفتاری را حل میکند و عقل و منطق چیزهاى باقیمانده را!

این تمرینات میتوانند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهند، پس چرا از همین امروز شروع نکنیم. با خودتان مانند کسى که او را خوب میشناسید و دوستش دارید حرف بزنید، خواهید دید که با دوست داشتن خود به فرزندتان بیشتر عشق می ورزید و این عشق در گفتگوى شما با او نیز تاثیر خواهد گذاشت. صدای درون فرزند شما وقتی که بزرگ میشود، همان صداییست که شما امروز با او صحبت میکنید.

خود را همانگونه که هستید دوست داشته باشید، هیچ چیزى نباید براى این دوست داشتن تغییر کند و از امروز هیچ چیز نمیتواند مانع خوشحال بودن شما شود.

درباره admin