ویزگی های یک “محیط کاری” خوب

فضا و محیط کاری که در آن مشغول به فعالیت هستیم به اندازه ی تیم کاری مهم است. چون فضای کاری جایی است که در آن روزانه ساعات طولانی را مشغول به فعالیت هستیم و انجام وظایف و مسئولیت ها هستیم بنابراین علاوه بر داشتن یک محیط کاری با تجهیزات کافی و امکانات خوب دوستانه بودن این محیط نیز مهم است که یک تیم کاری بتواند به خوبی به انجام مسئولیت هایش بپردازد.

ویژگی های دیگری هم وجود دارند که در کنار یک محیط کاری حرفه ای به بتر شدن روند کاری کمک می کنند. اولین چیزی که هر محیط کاری به آن نیاز دارد دیدگاه روشن و همبستگی بین کارمندان است.

کارمندان باید بدانند که اهداف تجاری که در آن مشغول به فعالیت هستند چیست؟ یا اینکه این تجارت به چه سمت و سویی از پیشرفت و توسعه حرکت می کند با دانستن اهداف کاری کارمندان هم سعی می کنند که خود را با همین اهداف رو به جلو پیش ببرند.

۲- روابط کاری که در آن صداقت و دوستی وجود داشته باشد و هر کسی به انجام صحیح و دقیق وظایف خود بپردازد از ویژگی های بارز یک محیط کاری است.

۳- رشد و توسعه از ویژگی های دیگر یک محیط کاری خوب است. به عنوان یک کارمندی که در یک شرکت فعالیت می کنید باید توانایی تغییر روش کاری خود را داشته باشید.

روشی که در آن سخت کوشی برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر وجود داشته باشد.

۴- توانایی انجام کار گروهی مهمترین ویژگی یک فضای کاری خوب است. وقتی که توانایی انجام کار گروهی برقرار باشد کارها سریع انجام شده و نتایج بهتری هم دارد.

۵- تشویق بیشتر به سمت هدف. هر چقدر که بیشتر به هدف توجه کنید و روی آن تمرکز کنید موفق تر خواهید بود. وقتی که برای فعالیت ها و تلاشی که می کنید هدف داشته باشید انگیزه ی بیشتری هم خواهید داشت.

۶- روابط عمومی خوب و نحوه ی برقراری ارتباط بین اعضای یک تیم بسیار تاثیر گذار است. چون برقراری ارتباط و همکاری کارمندان نهایتا به پیشبرد کار منجر خواهد شد.

۷- ارزیابی بازخورد کاری کارمندان و نحوه ی انجام وظایف آنها باعث پیدا کردن نقاط قوت و ضعف می شود.

۸-جو دوستانه و صمیمی که در محیط کاری برقرار است باعث می شود کارمندان کمتر احساس خستگی و کسلی کنند چون بیشترین ساعات را در روز مشغول به کار هستند و یک محیط دوستانه می تواند به عملکرد بهتر آنها کمک کند.

۹-وجود کارمندانی که انگیزه و اشتیاق زیادی برای کار دارند بسیار مهم است شرکت هایی که تنها به رزومه و تجربیات کارمندان برای استخدام کردن آنها توجه می کنند کمتر موفق هستند تا شرکت هایی که علاوه بر رزومه و تجربه شور و اشتیاق و انگیزه ی کارجویان را نیز برای انجام کار در نظر می گیرند.

۱۰-هرچقدر که یک فضای کاری نقص ها و مشکلات را حل و برطرف کند موفق تر خواهد بود فضای کاری باید آماده ی شنیدن مشکلات و نقص هایی که کارمندان آنها را در طول کار احساس می کنند باشد. در این صورت رضایت شغلی هم در این فضا بیشتر است.

۱۱-در نهایت اینکه یک محیط کاری فعال و پر انرژی که بتواند خلاقیت هم داشته باشد حتما یک فضای کاری نمونه خواهد بود و می تواند زودتر از دیگر تجارتها به موفقیت دست پیدا کند.

درباره admin